خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال استان:

نرخ بیکاری در قزوین تک رقمی شد/ قرار گرفتن استان در رتبه چهارم کشوری

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۶۰۳

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان قزوین به ۷.۳ کاهش یافته که این سبب کسب رتبه چهارم در کشور شده است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی رحیمی با اشاره به انتشار طرح آمارگیری نیروی کار در یک سال گذشته گفت: بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در یک‌ سال اخیر نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در استان قزوین تک‌رقمی شده و به ۷.۳ درصد رسیده است.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین اضافه کرد: متوسط نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ در کشور ۹ درصد اعلام شده و بنابراین نرخ بیکاری در قزوین ۱.۷ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی عنوان کرد: طبق نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال ۱۴۰۱ از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، میزان نرخ ‌مشارکت اقتصادی (جمعیت فعال) در کشور در سال ۱۴۰۱ رقم ۴۰.۹ درصد بوده که از این میزان ۹۱ درصد شاغل (نرخ اشتغال) و ۹ درصد بیکار (نرخ بیکاری) هستند.

این مسئول ادامه داد: نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است.

رحیمی با بیان اینکه استان قزوین در نرخ مشارکت اقتصادی با رقم ۴۳.۹ و نسبت اشتغال ۴۰.۷ رتبه ششم را دارا است، گفت: سهم شاغلان بخش کشاورزی ۱۵.۵ درصد، سهم شاغلان بخش صنعت ۳۹.۳ درصد و سهم شاغلان بخش خدمات در استان ۴۵.۲ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز