خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان یزد:

مطالبه مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است/ برای اعزام ورزشکاران صنایع را پای کار می‌آوریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۶۱

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان یزد با بیان اینکه برای پیشرفت استان به حمایت همه جانبه و همراهی گروه های مختلف نیاز است گفت: مطالبه مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، زهیر حاجی حسینی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های مشورتی و نظارتی حزب موتلفه اسلامی در جمع اعضای این حزب با اشاره به چالش‌های حوزه ورزش اظهار داشت: در حوزه ورزش بیش از اینکه کیفیت ورزش رشد کند به توسعه و رشد زیرساخت‌ها نیاز است لذا بر اساس بازدیدهای میدانی تمام تلاش خود را بر این امر داریم که پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: مطالبه مردمی هم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است و در مناطقی از استان پروژه‌هایی هستند که بیش از ۱۲ سال از پی ریزی آن گذشته اما پیشرفتی نداشته و مشی دولت در سفر به یزد هم بر این بوده که پروژه جدیدی کلنگ زنی نشود.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته بدون برنامه فقط پروژه کلنگ زنی می‌شد اضافه کرد: کلنگ زنی‌های بدون برنامه باعث شده تا پروژه‌های نیمه تمام دچار فرسودگی شوند و امروز هم نتوانیم اعتباری برای تکمیل این پروژه‌ها داشته باشیم و تخصیص بدهیم و به صورت عملیاتی کار را جلو ببریم.

سرپرست ورزش و جوانان یزد با بیان اینکه برنامه داریم برای مسابقات از ورزشکاران حمایت جدی داشته باشیم و تعداد چشمگیری از ورزشکاران را در رقابت‌های ملی و بین المللی را در استان یزد داشته باشیم تصریح کرد: مهر و آبان سال جاری مسابقات آسیایی در پیش داریم و بر اساس رایزنی هایی که با وزارتخانه دارم تلاش می‌کنم اتفاقات خوبی برای استان رقم بخورد و سطح کیفی ورزش یزد رشد یابد.

مطالبه مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است/ برای اعزام ورزشکاران صنایع را پای کار می‌آوریم

وی با بیان اینکه جامعه ورزشی یک جامعه مطالبه گر است و باید پاسخگوی مطالبات بیرونی افراد نیز باشیم عنوان کرد: در مجموعه هیات های ورزشی نگاه ما این است که مجموعه و جریان انقلاب در ورزش رشد داشته باشد و نیازهای ورزشکاران نیز رفع شود.

ارتقای ورزش استان نیازمند توجه ویژه است 

این مسئول به شفاف سازی در خصوص هیات وشو پرداخت و با انتقاد از اینکه هیچ ورزشکاری در این رشته به مسابقات انتخابی تیم ملی از یزد اعزام نشده اظهار داشت: پاسخ مکتوب رئیس هیات وشو این بود که ورزشکاران یزدی در این مقطع در سطح کیفی خوبی نیستند و با این از اعزام خودداری شده که ما تصمیم به تغییراتی در این هیات ورزشی گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور ورزشکاران یزدی در مسابقات بین المللی ورزشی فراهم شود گفت: نباید دور خود را دیوار بکشیم و ورزشکاران با خودشان مسابقه بدهند بلکه باید با ورزشکاران ملی و بین المللی رقابت داشته باشند تا ارتقای ورزش استان یزد با توجه ویژه مسئولان رقم بخورد.

سرپرست ورزش و جوانان یزد افزود: با حمایت مناسب و فراهم کردن امکانات مورد نیاز، شرایط خوبی برای حضور درخشان ورزشکاران کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی فراهم می‌شود و باید به شکلی در حوزه ورزش پیش برویم که شرایط برای ظهور و بروز استعدادهای ورزشی این استان فراهم شود.

مطالبه مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است/ برای اعزام ورزشکاران صنایع را پای کار می‌آوریم

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های ورزش در استان برای رشد کیفی ورزش، خواستار تلاش مدیران استانی و شهرستانی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در استان شد و تصریح کرد: با توجه به توسعه سخت‌افزارهای ورزشی آینده استان روشن و درخشان است و باید روی استعدادها بیشتر کار شود.

تمرین مختلط ورزشی در استان جایگاهی ندارد

سرپرست ورزش و جوانان یزد در خصوص تعطیلی برخی از باشگاه ها به خاطر عدم رعایت شئونات اسلامی گفت: هرگونه فعالیت ورزشی خارج از ضوابط و شئونات اسلامی به صورت دسته جمعی و مختلط ممنوع است و این رویه را به عنوان خط قرمز می دانیم و به شدت برخورد خواهیم داشت و باشگاه‌هایی که تعطیل شدند به همین دلیل بود.

وی با بیان اینکه در سطح استان یزد ۳۳۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز فعالیت هستند گفت: فعالیت باشگاه‌های ورزشی فاقد مجوز رسمی با بررسی موردی در صورت طی نکردن مراحل قانونی با همراهی نهادهای نظارتی در استان متوقف می‌شود.

سرپرست ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه سهم عمده‌ای از فعالیت ورزش استان به دوش باشگاه‌های ورزشی است و خدمات شایانی را به جامعه ورزش ارائه می‌دهند اظهار داشت: حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه ‌هایی که مجوز دارند افزایش پیدا خواهد کرد اما با همکاری نهادهای نظارتی پیگیر وضعیت باشگاه‌های بدون مجوز هستیم.

برای اعزام ورزشکاران صنایع را پای کار می آوریم

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که سرمایه‌گذاری مناسب و معقول در ورزش استان، بازدهی و نتیجه چندین برابری را در پی دارد گفت: وضعیت ورزش استان با وجود پتانسیل در بخش‌های گوناگون، نامطلوب است که برای ارتقای این وضعیت باید در حوزه منابع و اعتبارات، توجه‌ ویژه ملی انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در ورزش، از سوی دو بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود و بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خصوصی در ورزش کشورمان از طریق صنایع فعال انجام می‌شود و باید در استان یزد نیز با وجود تعداد زیادی از صنایع به این سمت بیاید که بتوانیم ورزشکاران را به مسابقات هم اعزام کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان یزد در حوزه ورزش و حمایت از ورزشکاران ضعیف است که البته علل مختلفی از جمله نبود زیرساخت‌های لازم ارتباطی دارد که به ‌دنبال ایجاد و تکمیل این زیرساخت‌ها هستیم.

مطالبه مردم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی است/ برای اعزام ورزشکاران صنایع را پای کار می‌آوریم

سرپرست ورزش و جوانان یزد با بیان اینکه ورزش در دنیا به سمت و سویی رفته که مناسبان خاص خود را یافته و در کنار ورزش به موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی هم پرداخته می‌شود عنوان کرد: ورزش به پازل خاص خود نیاز دارد و زنجیره فعالیت‌های ورزشی مرتبط با صنعت و تولید است و استان یزد پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه دارد و در تلاشیم تعداد المپیکی های یزد هم افزایش داشته باشد.

مردم پیشانی ورزش را فوتبال می بینند

حاجی حسینی با اشاره به اینکه ورزش فوتبال تاثیر گذاری اجتماعی بالایی در بین مردم دارد و مردم هم پیشانی ورزش را در استان و حتی کشور، فوتبال و داشتن تیم فوتبالی در لیگ می‌بینند گفت: در خصوص حضور عادل فردوسی پور در استان تابع قوانین و مقررات هستم و برداشت سیاسی از ورزش را نادرست و غیراخلاقی می‌دانم.

وی با بیان اینکه یزد استان اول در این حضور نیست و ۱۵ استان پیش از ما مسابقاتی را با حضور عادل فردوسی پور برگزار کرده‌اند عنوان کرد: مقامات استان در این زمینه تصمیم گیر هستند و ما نمی توانیم خارج از قوانین و جدای از کشور در این زمینه عمل کنیم.

سرپرست ورزش و جوانان یزد با اشاره به اینکه مطرح شده رئیس برخی از هیات ها در استان سکونت ندارند تصریح کرد: قاطعانه می گویم رئیس هیات پروازی نخواهیم داشت و کسی که در هیات ورزشی مسئولیت می‌پذیرد باید ساکن در استان باشد و دغدغه ورزش استان را داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز