خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

45 برنامه در رویدداد بین المللی صاحبدلان در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۳۱۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رویداد صاحبدلان از 28 خرداد تا یک تیرماه به مدت 5 شبانه‌روز در استان قزوین برگزار می‌شود و در این مدت 45 برنامه در پهنه استان خواهیم داشت و تئاتر را به کف خیابان و به دل مردم برده می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین فائزی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری رویداد بین‌المللی صاحبدلان برگزار شد، گفت: این رویداد به مدت 12 سال است که در سطح ملی برگزار می‌شود و امسال برای اولین بار به صورت بین‌المللی بوده و در بخش تئاتر به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: رویداد صاحبدلان بعد رقابتی ندارد و بیشتر برای ترویج هنر فاخر تئاتر در بین عموم مردم برگزار می‌شود که از ابتدای تیر ماه سال 1401 تا اول تیر ماه سال 1402 به مدت یک سال در جریان بوده و اختتامیه آن در قزوین خواهد بود.

وی عنوان کرد: با بین‌المللی شدن جشنواره 60 اثر خارجی به دبیرخانه ارسال شد که از بین آن‌ها 5 اثر در ایران پذیرفته شد که از کشورهای تونس، عراق و عمان هستند.

این مسئول بیان کرد: به طور کلی دو گروه از کشور عراق و دو گروه از عمان در این رویداد حضور خواهند داشت و 46 میهمان خارجی برای اجرای تئاتر در قالب این چهار گروه در قزوین حضور می‌یابند و در این ایام سفرای کشورها هم به قزوین سفر خواهند کرد.

فائزی اظهار کرد: 4 نمایش صحنه‌ای، 4 نمایش خیابانی از نوع نقالی و پرده‌خوانی، 4 نمایش خارجی، 5 نمایش رادیو تئاتر و 7 تعزیه اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان قزوین یادآور شد: رویداد صاحبدلان یک جشنواره دینی است که موضوع همه نمایش‌ها هم دینی است  و در 4 نقطه از بقاع متبرکه از جمله چهار انبیاء، امامزاده اسماعیل(ع)، امامزاده حسین(ع) و امامزاده سلطان سید محمد(ع) نیز اجرای تئاتر خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه در سعدالسلطنه هم اجرای برنامه خواهیم داشت، ادامه داد: همزمان با اجرای برنامه‌ها نیز دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی هم خواهیم داشت که با حضور اساتید ایرانی و خارجی در شهرستان‌های آبیک، تاکستان، البرز، بوئین‌زهرا و قزوین برگزار خواهد شد.

فائزی با اشاره به هزینه‌های جشنواره گفت: کل هزینه رویداد صاحبدلان در طول این یک سال 5 میلیارد تومان بوده و صرفه‌جویی لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز