خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بی توجهی به آثار تاریخی، به صنعت گردشگری آذربایجان ضربه زده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۰۹

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: بی توجهی و بی مهری به آثار تاریخی و هویتی، به صنعت گردشگری آذربایجان ضربه اساسی زده است.

علی مصطفی زاده، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاریخ و هویت غنی و چندین هزار ساله آذربایجان تاکید کرد: هیچ کس به جز خودمان از هویت و تاریخ ارومیه محافظت نخواهد کرد، پس لازم است که خودمان آستین های‌مان را بالا بزنیم.

سخنگوی شورای شهر ارومیه در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری کلان در اماکن تاریخی و توریستی کشور افزود: بی توجهی و بی مهری به آثار تاریخی و هویتی، به صنعت گردشگری آذربایجان غربی ضربه اساسی زده است.

مصطفی زاده گفت: در اثر سرمایه گذاری‌ها، تبلیغات و برنامه ریزی گسترده، تورهای گردشگری اروپایی از آسمان آذربایجان عبور می‌کنند و به استان‌های مرکزی می‌روند و باعث رونق اشتغال و درآمدزایی می‌شوند، در حالی که ما با این همه اماکن تاریخی و گردشگری چیزی از این صنعت نصیب مان نشده است.

عضو هئیت رئیسه شورای شهر ارومیه ادامه داد: ما نمی گوییم چرا به استان‌های مرکزی توجه ویژه می‌شود اما سهم آذربایجان غربی با این تاریخ غنی و تمدن چندین هزار ساله از صنعت  گردشگری کجاست؟

سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه جهت حفظ و احیای اماکن تاریخی و باستانی ارومیه به تفکر و ایده‌های جدید نیاز داریم، افزود: مدیریت جدید میراث فرهنگی استان با تعامل و همکاری ویژه با مدیریت شهری در مسیر احیای اماکن تاریخی آذربایجان گام برمی دارد.

مصطفی زاده در پایان خاطر نشان کرد: در راستای حفظ و احیای تاریخ و هویت شهر ارومیه ضرورت دارد که  دروازه‌ها، خانه‌ها و اماکن باستانی شهر احیا و حفظ شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز