خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

شهرستان فرخد می‌تواند به قطب گردشگری کشاورزی استان تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۸۲

عضو شورای شهرستان مشهد گفت: روستای فرخد به عنوان نزدیکترین مرکز کاشت و برداشت گل محمدی و گل زعفران به مرکز استان، می‌تواند به قطب گردشگری کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید ابراهیم علیزاده گفت: روستای فرخد با وجود محصولات ارزشمند انگور، زعفران و گل محمدی در حال حاضر با مشکلات و کمبودهای ریز درشتی مواجه است که اصلی ترین آن، روشنایی جاده و مراکز درمانی و توجه به بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از مسائل مردم فرخد خام فروشی یا تر فروشی گل محمدی است، که اگر مسئولین بخش کشاورزی به آن  توجه  داشته باشند و تجهیزات مکانیزه و کارشناسی لازم تامین شود باعث خوشحالی مردم  و ایجاد انگیزه بیشتر برای کشاورزان می شود و در صورت عنایت می‌توان گلاب ناب را در خود منطقه فرخد به صورت عمده تولید و عرضه بازارهای مختلف داخلی و حتی خارجی کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد همچنین خاطر نشان کرد: فرخد به عنوان نزدیک‌ترین مرکز کاشت  و برداشت گل محمدی و گل زعفران می تواند به قطب گردشگری کشاورزی تبدیل شود. با توجه به اینکه گلاب‌گیری گل محمدی هم توسط کارشناسان کشاورزی درشهرستان انجام می شود، نشانه این است که این روستا دارای ظرفیت جوان تحصیل کرده درزمینه های مورد نیازی چون کشاورزی است که می تواند با حمایتهای دولت و خاصه بخش کشاورزی و شورای شهرستان مشهد، به پیشرفت قابل توجهی برسد.

علیزاده افزود: فرخد، فاقد مراکز تفریحی و فرهنگی و ورزشی بوده و از آنجا که مسیر حدفاصل میان جاده کلات و مشهد فاقد روشنایی کافی است این تاریکی، باعث بروز تصادفات بسیار در این جاده می‌شود که سالیانه میانگین ۲ تا ۳ کشته از اهالی فرخد در مسیر کلات،  جان خود را از دست می‌دهند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولین بتوانیم فرخد را آنگونه که شایسته آن است دریابیم و با حل مشکلات و کمبودهای این شهرستان راه را به سوی تبدیل این منطقه به قطب گردشگری کشاورزی خراسان رضوی هموار سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز