خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان:

۲۵۲ هکتار از اراضی قزوین به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۹۰۷۵۳۹

کشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری گفت: بیشترین میزان تولید گیاهان دارویی در مزارع کشاورزی استان مربوط به گل محمدی و زعفران است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان افزود: سطح زیر کشت گل محمدی که در سال‌های اخیر از سوی کشاورزان قزوینی به ویژه در بخش کوهین رونق پیدا کرده ۸۸ هکتار و سطح زیر کشت زعفران که در تاکستان و بوئین زهرا رونق دارد ۵۴ هکتار است.

اکبری اضافه کرد: همچنین ۱۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیگر گیاهان دارویی از جمله گل گاوزبان، سماق، آویشن، مریم گلی و … اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: میزان برداشت گل محمدی ۸۴ تن و زعفران ۱۷۴ کیلوگرم است که امیدواریم با توسعه کشت به زودی به ۲ برابر افزایش یابد.

این مسئول ادامه داد: توسعه ۱۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در قزوین برای سال جاری در دستور کار قرار گرفته که موجب جهش تولید این نوع محصولات در استان می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یاد آور شد: در سال جهش تولید در تلاش هستیم تا به جهش خوبی در زمینه گیاهان دارویی در استان برسیم.

اکبری با بیان اینکه قزوین زمینه مستعدی در کشت گیاهان دارویی دارد اظهار کرد: شهرستان قزوین به ویژه الموت در این خصوص می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور تبدیل شود.

وی افزود: با تقویت صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در کشت این نوع گیاهان می‌توانیم به تولید بیشتری دست پیدا کنیم که در این خصوص از سرمایه گذاری فعالان اقتصادی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز