خبرگزاری کار ایران

آسیب سرمای کم سابقه سال گذشته به ۴هزار و ۵۰۰ اصله درخت در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۲۹۲

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از آسیب دیدگی بالغ بر ۴۵۰۰ اصله از درختان و گونه‌های گیاهی شهر مشهد در اثر سرمای کم سابقه زمستان سال گذشته در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام با بیان این خبر اظهار کرد: زمستان سال گذشته در شهر مشهد برودت کم سابقه هوا و یخبندان گسترده و طولانی مدت باعث شد تا برخی از درختان و گونه های گیاهی در شهر مشهد دچار تنش های محیطی شوند که در برخی موارد این تنش ها به آسیب دیدگی و یا خشک شدگی گیاهان منجر شد. 

وی ادامه داد: بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که این سرمای کم سابقه  به بالغ بر ۴۵۰۰ اصله از گونه‌های گیاهی و درختان آسیب وارد کرد که به‌رغم انجام تیمارهای لازم به بخشی از سطوح فضای سبز آسیب جدی وارد شد.

انتظام افزود: قبل از شروع سرما و بنابر پیش بینی های هواشناسی اقدامات گسترده به منظور کاهش اثرات سرما قبل از شروع سرما، حین کاهش دما و در بازه زمانی سه ماه  پس از بروز سرمازدگی، در راستای حفظ و نگهداری درختان سطح شهر صورت گرفت و به همین منظور با  احتمال بازگشت بسیاری از این درختان، گونه های سرما زده از سطح شهر جمع آوری نشد تا پس از انجام همه اقدامات نگهداری و اطمینان از عدم بازگشت حیات به این درختان کار جمع آوری درختان سرمازده در سطح شهر صورت پذیرد.

وی گفت: خوشبختانه اقدامات صورت گرفته باعث شد تا حجم عمده ای از  گونه های گیاهی و درختان آسیب دیده احیا شوند و عملیات تقویت و مراقبت از آنها در فصل بهار و تابستان در دستور کار قرار دارد. 

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری در پایان خاطر نشان کرد: عملیات جمع آوری درختان خشک شده در اثر سرمای سال گذشته که عمدتا نهال های جوان بودند به مرور  در حال انجام است و این گونه ها با گونه‌های جدید و مقاوم ‌تر و همسو با اقلیم شهر مشهد جایگزین می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز