خبرگزاری کار ایران

جمع آوری بیش از ۱۰ تن بذر در سطح شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۷۱۷

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از استفاده از دستگاه تخصصی air spade به منظور جمع آوری بذور درختان در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام با بیان این خبر اظهار کرد: باتوجه به چرخه رشد گیاهان در محیط های شهری به طور معمول انتهای فصل رشد، فصل تولید بذر توسط گیاهان است و براساس اصول توسعه پایدار فضای سبز شهری یکی از راهکارهای این توسعه استفاده از گونه های بومی و تکثیر مجدد آنهاست که از طریق بذور این درختان صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: امسال به صورت ویژه با استفاده از دستگاه تخصصی  air spade فرآیند جمع آوری بذور درختان در حال انجام است و در این روش  با استفاده از دستگاه مخصوص بذر تکانی از طریق فشار باد توسط کمپرسور و دستگاه air spade اقدام به جمع آوری بذور درختان می شود.

انتظام افزود: در سال جاری با استفاده از این دستگاه، عملیات جمع آوری بذر برای درختانی نظیر زبان گنجشک، اقاقیا، افرا و... انجام می شود و پیش بینی می شود تا پایان فصل زمستان بیش از ده تن بذر از درختان سطح شهر مشهد جمع آوری شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته این بذور پس از جمع آوری، ضد عفونی شده و برای تولید مجدد درختان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز