خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان:

بیش از ۱۰۰۰ گروه و فعال اجتماعی با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۵۹

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در لرستان گفت: در مجموع حدود یک هزار و ۲۵ گروه و فعال اجتماعی با بدنه ستاد کار می‌کنند که در هر رزمایشی به فراخور موضوع از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجید طائف در بازدید استاندار از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در لرستان اظهار کرد: چارچوب اصلی این ستاد در دو حوزه بوده و در حوزه سازمانی تعیین و تکلیف کردن املاک و اموالی است که بلاصاحب هستند، بنابراین قانون اساسی مسئولیت این کار به ستاد سپرده شده است.

وی افزود: محوریت کار بنیاد احسان با گروه‌های مردمی است که با بدنه کاری ستاد فعالیت می‌کنند که در مجموع حدود ۱۰۲۵ گروه و فعال اجتماعی با بدنه ستاد کار می‌کنند که در هر رزمایشی به فراخور موضوع از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد برکت امام خمینی(ره) در لرستان گفت: در بنیاد احسان حدود ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف حوزه اجتماعی ارائه خدمات داشتیم.

وی ادامه داد: محوریت کار بنیاد ۱۵ خرداد نیز حوزه جمعیت، توانبخشی و درمان است که در طی شش ماهه سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان در این حوزه تأمین اعتبار و هزینه شد.

طائف تصریح کرد: در حوزه بنیاد برکت علاوه بر اینکه در بحث اشتغال و اقتصادی فعالیت داریم در سال گذشته از محل تبصره ۱۶ سهم بنیاد برکت ۴۲۰ میلیارد تومان بوده در سایر سرفصل‌های کاری به عنوان حامی و پشتیبان دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهیم، یعنی در واقع تأمین کننده اعتبارات مورد نیاز دستگاه‌هایی است که می‌توانند در این زمینه طرح‌هایی داشته باشند.

مدیرکل بنیاد برکت امام خمینی(ره) در لرستان بیان کرد: در این فاصله زمانی با دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس، جهاد کشاورزی و راهداری فعالیت‌هایی را داشتیم که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی حدود ۳۸ پروژه داشتیم که ۲۷ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته که غالب آن‌ها خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی بودند و ۱۱ پروژه نیز آماده بهره‌برداری داریم.

وی ادامه داد: تعهد ما در حوزه بهداشت و درمان حدود ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که ۲۰ میلیارد تومان از آن تأمین و پرداخت شده است.

طائف خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی مدارس از ابتدای کارمان تا الان حدود ۱۱۱ پروژه داشتیم که ۱۸ پروژه تحویل داده شده و ۱۵ پروژه دیگر در حال اتمام نهایی است و تعهد کاری ما ۲۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که تا الان ۲۲ میلیارد تومان به صورت کامل پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد برکت در لرستان بیان کرد: از مجموع مدارس استان ۱۶۸ مدرسه سنگچین، چادری و کپری بودند که تأمین اعتبار اولیه آن ۲۰ میلیارد تومان بوده که برای شروع کار به حوزه نوسازی مدارس پرداخت شده است اما آنچه در کلان تعریف شده، بناست بابت هر پروژه در نوسازی ۴۰ درصد تأمین اعتبار شود که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که تا الان ۲۰ میلیارد تومان به عنوان شروع کار پرداخت شده و مراحل بعدی در حین پیشرفت کار و گزارش پیشرفت فیزیکی پرداخت شود.

وی با اشاره به بحث پشتیبانی از دستگاه‌های اجرایی در جهش تولید در دیمزارهای استان بیان داشت :تعهد استانی ما ۳۵۰ هزار هکتار است که تا الان ۳۱۰ هزار هکتار کشت شده که در این زمینه یک تحقق ۸۸ درصدی داریم.

مدیرکل بنیاد برکت لرستان تصریح کرد: در ادامه طرح جهش تولید تأمین ادوات کشاورزی را داریم که تعهد ما ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان داریم که تا الان ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است، یعنی حدود ۹۱ درصد تأمین اداوت داشتیم که در کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: حدود ۳۵۵ کارشناس کشاورزی با بدنه کاری ستاد کار می‌کنند که ۱۵۵ نفر خصوصی و ۲۴۰ نفر دولتی هستند.

مدیرکل بنیاد برکت لرستان تصریح کرد: در حوزه اجتماعی ۱۰ خانه‌ احسان در سطح استان داریم که هرکدامشان برابر تقسیم‌بندی که وزارت کشور انجام داده در مرکز استان پنج محله و پنج محله در شهرستان‌ها وجود دارد.

وی افزود: در مجموع اعتبار کلی که برای اجرای این طرح تأمین شده  ۲۴۰ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار تأمین کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز