خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن اقتصاددانان ایران :

تأسیس ایرلاین اختصاصی در یزد ؛تأثیری در توسعه گردشگری ندارد/ تردیدها را رها کرده و موانع را بردارید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۳۴۴

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به آسیب‌پذیری حوزه گردشگری گفت: گردشگری پیشران‌های اصلی جهش اقتصاد استان است و باید به جایگاه واقعی خود برسد.

عباس علوی راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از یزد اظهار داشت: برای ۹ سال  مستمر قبل از بحران کرونا،  رشد بخش گردشگری و سفر از رشد اقتصاد جهانی فراتر بوده است

وی با بیان اینکه بحران کم سابقه کرونا آسیب های جدی به صنعت گردشگری در سراسر جهان وارد کرد افزود: با عبور از بحران کرونا در جهان، پیش بینی های معتبر بین المللی حاکی از آن است که بخش گردشگری و سفر با رشد سالانه  ۵/۸ درصد طی دوره ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۲، دو برابر سریع تر از رشد تولید ناخالص داخلی جهانی رشد خواهد داشت.

علوی راد بیان داشت: اگر قائل به استفاده از ظرفیت های ذاتی گردشگری استان یزد برای سوار شدن روی موج پیش روی رشد گردشگری بین المللی در ۱۰ سال آینده هستیم لازم است توجه ویژه برای رفع موانع داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات آمایشی و مزیت های واقعی استان یزد نشان می دهند توسعه گردشگری یکی از پیشران های اصلی جهش اقتصاد استان است عنوان کرد: لازم است مسئولان و قانونگذاران صنعت گردشگری  تردیدها را رها کرده و  آن را در عرصه عمل به جایگاه واقعی خود سوق دهند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه باید یک مدل مفهومی مبتنی بر اجماع تصمیم سازان استان یزد برای توسعه گردشگری تهیه و تدوین شود اظهار داشت: این مدل می تواند بر اساس نمونه های موفق موجود در دنیا، مبتنی بر واقعیت های محیطی استان بومی سازی شود.

علوی راد با اشاره به تقویت سازه های اقتصاد شهری در استان و مشخصاً شهر یزد تصریح کرد: برای بهبود اقتصاد شهر یزد عملیاتی کردن مدل های سه سطحی مبتنی بر کسب و کارها می تواند روی میز تصمیم سازی قرار گیرد.

اقتصاددان یزدی افزود: لازم است مدیریت استان در توسعه استان به طور عام و توسعه گردشگری به طور خاص محدودیت و کمیابی منابع مختلف را در نظر گرفته و اولویت ها را مد نظر قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش های استان برای داشتن یک ایرلاین اختصاصی گفت: در شرایطی که هیچ خط پروازی با صرفه اقتصادی در لوپ گردشگری ایران (یزد، اصفهان، شیراز و کرمان) بر قرار نیست و حتی یک کریدور حمل و نقل ریلی پر سرعت و مدرن هم وجود ندارد، تأسیس یک ایرلاین اختصاصی در یزد نه در اولویت مردم است و نه برای توسعه گردشگری استان  راهگشا  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز