خبرگزاری کار ایران

هوای یزد سرد شد / اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نمایشگاه بین المللی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۶۴

ورود سامانه جدید جوی و به دنبال آن کاهش دمای شهر یزد موجب شد تا دوباره ساکنان شهر جهانی بخاری های خود را روشن کنند تا از سرمای ناگهانی بهاره در امان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، روز سه شنبه اول فروردین ماه هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از کاهش دمای هوا در این استان و مناطق شرقی خبر داد و از مردم خواست تا مراقب باشند.

بر اساس این هشدار که وقوع طوفان نیز پیش بینی شده بود، بخشی از یک دیوار در کوچه مازاری ها نیز فروریخت که به گفته روابط عمومی شهرداری یزد علت آن در دست بررسی است.

از اواخر وقت روز گذشته اما دمای هوای شهر یزد خنک تر شد که به گفته رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی یزد، بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، دمای هوای یزد به ۱۷ درجه نیز خواهد رسید.

سیدعباس میرحسینی با بیان اینکه در برخی نقاط بارندگی با احتمال رگبار و رعد و برق، تگرگ و برف در ارتفاعات وجود دارد افزود: با توجه به کاهش محسوس دما احتمال سرمازدگی برخی محصولات کشاوزی پیش‌بینی می شود.

میرحسینی عنوان کرد: سرمازدگی، آسیب به شکوفه و جوانه‌های درختان، آسیب به نهال‌های تازه کشت شده و آسیب به سازه‌های موقت به ویژه گلخانه‌ها به دنبال ورود و فعالیت این سامانه رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: دمای هوای مرکز استان یزد هم اکنون ۲۰ درجه سانتیگراد است که در سردترین ساعات روز به ۷ درجه نیز خواهد رسید.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان یزد ادامه داد: اما از روز جمعه دمای هوا دوباره افزایش می یابد و به ۲۳ درجه و در روز شنبه، پنجم فروردین ماه به ۲۷ درجه می رسد.

اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نمایشگاه بین المللی

بر اساس ورود این سامانه جوی به استان، ستاد خدمات سفر نوروزی نیز مسافران نوروزی را به نمایشگاه بین المللی یزد هدایت کرد تا از وقوع گرد و غبار و سرمای شدید در امان باشند.

دبیر ستاد خدمات سفر یزد در این خصوص به ایلنا گفت: پیش از سال نو برای مسافرانی که قصد اسکان در چادرهای مسافرتی را داشتند با کمک شهرداری سه بوستان در نظر گرفتیم.

احمد آخوندی ادامه داد: در جلسات ستاد خدمات سفر استان که به ریاست استاندار یزد برگزار شد، مصوب شد که محل‌هایی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نظر گرفته شود تا در صورت بروز شرایط نامساعد جوی به سرعت مسافران به این محل‌ها هدایت شوند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس محل نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد از شب گذشته پذیرای مسافران بود تا با نصب چادرهای خود در سالن‌های نمایشگاه، استراحت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز