خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد؛

ریزش دیوار در کوچه مازاری های یزد/ علت حادثه در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۶۸۷

روز گذشته بخشی از دیوار کوچه تاریخی مازاری‌ها که گذر فرهنگ و هنر یزد نام گرفته تخریب شد و فرو ریخت که خوشبختانه خسارت جانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، وزش شدید باد در روز گشته یزد باعث شد خسارت هایی به بخش های مختلف وارد شود از جمله افتادن چند سقف شیروانی، شکستن درخت و تعدادی تابلو و بخشی از یک دیوار در کوچه مازاری های یزد نیز فرو ریخت.

گرچه این موارد خسارت جانی نداشته اما آنچه بیش از بقیه موارد به چشم می آید ریزش دیواری کوتاه در کوچه مازاری های یزد است که با شکل خاصی بنا شده بود و در سال های گذشته که شدت باد و طوفان هم بیشتر بود این دیوار سالم ماند و خطری به دنبال نداشت.

نکته جالب اما اینکه در چند سال گذشته شهرداری یزد در آستانه سال نو برای جذابیت بیشتر، کوچه مازاری ها را با چترهای رنگی زیباسازی می کند که ممکن است این خرابی به دلیل بستن فضای بالایی دیوار و فشار طناب کشی ها باشد.

مسئول روابط عمومی شهرداری یزد با بیان اینکه خرابی این قسمت در دست بررسی است که آیا به دلیل نصب المان بوده یا دلیل دیگری داشته است اظهار داشت: این خرابی باعث جراحت یک عابر شد که به بیمارستان منتقل شد و خسارت یک دستگاه خودرو نیز که مالک آن یزدی است از طرف شهرداری پرداخت می شود.

حامد سلطانی ادامه داد: المان های چتر که در محل کوچه مازاری ها نصب بود توسط عوامل شهرداری در همان روز گذشته جمع آوری شد .

وی اضافه کرد: تا صبج امروز چهارشنبه، هیچگونه گزارش دیگری در مورد تخریب بافت تاریخی و یا تخریب المان های نوروزی به دلیل باد و توفان گزارش نشده است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز