خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:

وضعیت نامناسب زباله در بافت تاریخی زیبنده شهر جهانی نیست/ تاریکی مطلق برخی کوچه‌های بافت تاریخی

کد خبر : ۱۳۰۶۶۷۲

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به ضرورت رسیدگی به مشکلات و مسائل بوم‌گردی‌های شهر میراث جهانی یزد گفت: بافت تاریخی معضلات زیادی از جمله وضعیت نامناسب زباله‌ها را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فاطمه حقیرالسادات در نشست کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد که با حضور هیئت مدیره انجمن بوم‌گردی‌های یزد برگزار شد اظهار داشت: وضعیت نامناسب زباله در بافت تاریخی، تاریکی مطلق برخی کوچه های بافت تاریخی، نبود پارکینگ عمومی مناسب، نبود نقشه بافت تاریخی از معضلات بافت تاریخی و از مطالبات مسئولان بومگردی به شمار می آید.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۵ بومگردی در استان یزد وجود دارد اما متأسفانه در بحث تبلیغات، بازاریابی و جشنواره های بین المللی برای معرفی آن ها ضعیف عمل شده است و به طور ویژه ظرفیت قابل توجه بومگردی یزد در کشور و فراتر از آن به خوبی معرفی نشده است.

به گفته وی، تبلیغات خانه های بومگردی در ورودی شهر یزد و برند سازی ضعیف کار شده و لازم است بودجه ویژه ای برای تبلیغات بومگردی و بافت تاریخی در سال آینده دیده شود.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد افزود: عدم هماهنگی میراث فرهنگی و شهرداری درمورد ساخت و ساز های بافت سنتی و تداخل قوانین و آیین نامه های هر دو نهاد نیز مشکل ساز شده است، همچنین لازم است دفترچه ای از تعداد ظرفیت، تصویر و آدرس بومگردی ها تهیه شود و به مدیریت گردشگری شهرداری یزد ارسال شود تا به معرفی آن کمک کند و ظرفیت بومگردی افزایش یابد.

بی بی فاطمه حقیرالسادات در پایان خاطرنشان کرد: در مثلث طلایی و ارتباط گردشگری یزد و شیراز و اصفهان نیز امکان تبادل مسافر وجود دارد و ضرورت دارد برای آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز