خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

یزد با همه ظرفیت‌ها به استقبال مسافران نوروزی می‌ رود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۸۱۵

استاندار یزد از تمهیدات ویژه برای فراهم کردن امکانات مناسب ویژه مسافران نوروزی پس از وقفه‌ای حدود دو ساله به علت بیماری کرونا خبر داد و گفت: یزد با همه ظرفیت‌ها به استقبال مسافران نوروزی می‌ رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر که به منظور بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی مسائل مربوط به سفرهای نوروزی و اتخاذ تصمیمات لازم برگزار شد اظهار داشت: انتظار است که همه دستگاه های استان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را داشته باشند و این آمادگی‌ها باید در ابعاد مختلف فرهنگی، اسکان، حمل و نقل و ترافیک، خدمات تفریحی و رفاهی در شهرها از سوی همه دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با امر خدمات تسهیلات سفر فراهم شود.

وی با تاکید بر تمهید مقدمات و شرایط لازم برای اسکان مسافران نوروزی در خوابگاه دانشگاه ها و کلاس درس مدارس، افزود: تعمیرات و بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی استان باید قبل از سال جدید انجام شود همچنین ۴۰۰ مدرسه استان نیز آماده اسکان میهمانان نوروزی باشند.

استاندار یزد با بیان اینکه اولویت نخست اسکان مسافران نوروزی هتل ها، بومگردی ها و اقامتگاه های رسمی و اماکن مسقف است اضافه کرد: همه منابع و تجهیزات موجود در استان باید در اختیار ستاد اجرایی خدمات سفر باشد و کمیته نظارت و ارزیابی ستاد نیز به صورت میدانی و دقیق فعالیت کمیته ها را رصد و پیگیر شکایت های احتمالی باشد تا کوتاهی در ارائه خدمات صورت نگیرد.

وی راهنمایان تورهای گردشگری را راویان هویت، پیشینه، تاریخ و اصالت دینی، ملی و محلی برشمرد و تصریح کرد: روایتگری مقدم بر دیدن است و همه کارهای سخت افزاری در این ایام جهت روایتگری صحیح از یزد، سبک زندگی و اصالت های یزدو مبانی فکری و اندیشه ای زمینه ساز شکل گیری معماری، تاریخ و تمدن و عزت، صورت می گیرد.

فاطمی همچنین با تاکید بر ایجاد حس نشاط و شادابی و آرامش و القای ورود بهار در ظاهر و سیمای شهرها عنوان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان یک اصل مهم و اساسی قلمداد شود و ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اهتمام ویژه ای به برنامه ریزی و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص مباحث مربوط به واکسیناسیون و رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز