خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر میراث فرهنگی:

حفاظت از میراث فرهنگی حراست از تمدن و اصالت ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۵۳۲

معاون وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری پاسداری از ارزش‌های تاریخی را وظیفه‌ای ملی دانست و گفت:‌ حفاظت از میراث فرهنگی حراست از تمدن و اصالت ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، جواد واحدی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: ظرفیت‌های میراثی به ویژه بافت جهانی شهر میراث جهانی یزد برگی ارزشمند از دفتر تاریخ است و حراست از این مهم وظیفه‌ای همگانی و عمومی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه‌ پاسداری از میراث فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی در حقیقت حراست از تمدن و اصالت ایرانی است ادامه داد: همه باید برای حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی گذشته و انتقال آن به آیندگان وظایف ملی خود را انجام دهند.

معاون وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای حفظ ارزش‌های ماندگار گذشته در حوزه میراث فرهنگی اضافه کرد: خوشبختانه در استان یزد همکاری خوبی بین بخش‌های مختلف دولتی و خصوص برای نگهداری از ظرفیت‌های میراثی وجود دارد و این موضوع باعث شده یزد از استان های شاخص در این حوزه شناخته شود.

سیدمصطفی فاطمی،‌ مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی نیز در این مراسم با با بیان اینکه یزد نوین برای اوج گرفتن نیاز به ۲ بال نوآوری و فناوری و بال گردشگری دارد خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ یزد را می‌توانیم در تراز جهانی با گردشگری و حفظ بافت‌های تاریخی دنبال کنیم.

وی بیان کرد: منطقه ویژه گردشگری یزد برای اولین بار در سفر اخیر ریاست جمهوری به  استان به تصویب رسید و امیدواریم مدیرکل میراث فرهنگی موضوع را با جدیت دنبال کند.

در این آیین که در باغ جهانی دولت‌آباد برگزار شد با قدردانی از سید مصطفی فاطمی به جای وی احمد آخوندی ابراهیم‌آبادی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد معرفی شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز