خبرگزاری کار ایران

آزادی ۱۶۳ محکوم مالی یزدی در سال گذشته/آزادی ۱۸ زن از زندان یزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۴۹۳

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۶۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از یزد، سیدمسعود عظیمی اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان تعداد ۱۶۳ محکوم مالی جرائم غیرعمد در سال گذشته از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند. 

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان آزاد شده ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان تومان تامین گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۶۳ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد ۱۰۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۳۶ مددجو محکوم پرداخت مهریه، تعداد ۱۵ مددجو محکوم نفقه و ۲ محکوم پرداخت دیه حادثه کار و ۲ محکوم پرداخت دیه غیر عمد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گفت: تعداد ۲۴ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۳۹ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند. 

عظیمی با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ مددجو زن و ۱۴۵مددجو مرد بودند که با پویش های متفاوت در ایام سال آزاد شدند افزود: تعداد ۵۰ مددجو با اجرای پویش رضوان که در خصوص اختصاص هزینه مراسماتی همچون ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به این امر خداپسندانه بود از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

این مقام مسئول از برگزاری تعداد ۱۳ جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری نیز مانند سال گذشته در تمامی شهرستان ها اقدام به برگزاری جشن های گلریزان نموده و امیدواریم تا با برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها شاهد حضور مردم و کمک های خیرین به آزادی محکومین مالی غیر عمد باشیم.

وی با اشاره به مهمترین رسالت ستاد دیه استان در راستای فرهنگ سازی و جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان عنوان کرد: امسال نیز برای هشتمین سال متوالی این ستاد مردمی با همکاری و مشارکت صدا و سیمای مرکز استان اقدام به تهیه و تولید و ساخت برنامه تلویزیونی "ماه مهربانی" نموده که همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان یک ساعت قبل از افطار به صورت زنده به روی آنتن میرود و در این برنامه سعی می شود تا در زمینه فرهنگ سازی جهت جلوگیری از ورود افراد با محکومیت های مالی به زندان گفتگو شود.

عظیمی در پایان گفت: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که فعالیت امداد رسانی دارد و تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی فعالیت مینماید و نیکوکاران و خیرین  می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷  و  شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی ، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳*۶۶۵۵*  کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز