خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد:

فعالیت خانه‌های بهداشت کارگری در 267 بنگاه اقتصادی استان مرکزی / 4 خانه بهداشت کارگری و یک کارفرمای سلامت محور استان به عنوان برترین‌ها انتخاب شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۲۸۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه 267 بنگاه اقتصادی این استان دارای خانه بهداشت کارگری فعال است، گفت: بر این اساس مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری در راستای ارتقای سلامت کارگران فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید امیدی افزود: خانه‌های بهداشت کارگری به منظور ارتقای سطح سلامت کارگران از طریق انجام مراقبت‌های بهداشتی، همکاری در شناسایی ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور و جلوگیری از بروز سوانح و حوادث محیط کار در کارگاه‌های بین 50 تا 500 نفر شاغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ماده 147 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، دولت را مکلف به ارائه خدمات بهداشتی به کارگران کرده است. از این رو از سال 1366 برنامه مشترک ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی با همکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایجاد خانه بهداشت کارگری در بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان استان تأسیس شده و اعضای آن شامل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی است. این شورا در راستای قدردانی از زحمات مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری، این خانه‌ها را ارزیابی کرده است.

امیدی تصریح کرد: پس از بررسی اقدامات انجام شده، طبق فهرست خانه‌های بهداشت کارگری از سوی شورای هماهنگی مرکزی و نتایج بازدیدهای مشترک، 4 خانه بهداشت کارگری و یک کارفرمای سلامت محور این استان به عنوان برترین‌ها انتخاب و به دبیرخانه سراسری معرفی شده‌اند.

وی بیان داشت: منتخبان کشوری پس از بررسی توسط کمیته داوری شورای هماهنگی مرکزی، با ترکیب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان تأمین اجتماعی معرفی و تقدیر می‌شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز