خبرگزاری کار ایران

رئیس صمت لرستان خبر داد؛

راه‌اندازی خودروسازی بروجرد با تعهد ساخت ۳۰ هزار خودرو در سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۳۵۹

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: مطابق پروانه فعالیت ظرفیت خودروسازی بروجرد تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال است.

به گزارش ایلنا، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران در رابطه با گروه صنعتی فردا اظهار کرد: خودروسازی بروجرد سال ۱۳۷۷ توسط شرکت زاگرس خودرو در زمینه تولید انواع خودروهای سواری با برند پروتون احداث شده است.

وی افزود: این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۵ به صورت اجاره به شرط تملیک جهت تولید خودروهای هنتگ و فوتون به شرکت عظیم خودرو واگذار شد که پس از تولید ۲۰۰ دستگاه خودرو دچار مسائل حقوقی و قضایی شده و به علت عدم انجام تعهدات به مالک و عدم تحقق ۳۸۰۰ دستگاه پیش فروش به مشتریان توسط مرکز داری اتاق بازرگانی قرارداد بین شرکت زاگرس خودرو و شرکت عظیم خودرو فسخ و رأی توسط اجرای احکام دادگستری استان انجام شد و واحد تولیدی به گروه صنعتی فردا واگذار شد.

رئیس سازمان صمت لرستان اظهار داشت: پس از بررسی‌های انجام شده و استعلامات و تعیین تکلیف مانده بدهی با بانک صنعت و معدن و ارائه برنامه تولید و تولید آزمایشی پروانه بهره‌برداری واحد جهت تولید خودروهای سواری SX۵ و TU۵ تحت لیسانس شرکت ساینومک از کشور چین صادر شد و این واحد بعد از شش سال تعطیلی مجدداً احیا و به چرخه تولید بازگشت.

جعفری گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار احداث شده که زیربنای ساختمان‌های تولیدی و غیرتولیدی شش هکتار است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۱۲۰ نفر با بیمه در این واحد تولیدی در حال فعالیت هستند، افزود: بعد از راه‌اندازی واحد تا پایان سال این افراد به ۳۰۰ نفر افزایش می‌یابد و در صورت تحقق برنامه تولید در سال آینده به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

جعفری در رابطه با ظرفیت تولید اسمی این واحد تولیدی، عنوان کرد: مطابق پروانه ظرفیت این واحد تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال بوده اما برنامه شرکت در سال آینده تولید ۴۸ هزار دستگاه خودرو است.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: این واحد تولیدی شش مگاوات برق مصرف کرده و دارای پنج حلقه چاه است.

وی افزود: این واحد تولیدی تحت لیسانس شرکت ساینومک چین در ابتدا به صورت ورود SKD و بعداً به صورت CKD عملیات مونتاژ و تولید خودرو انجام خواهد شد.

جعفری افزود: یکی از برنامه‌های شرکت تولید براساس پلتفرم ۵۰ درصدی ساخت داخل و ۵۰ درصدی قطعات خارجی از کشور چین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز