خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

۱۱۵ شکارچی متجاوز در خراسان‌رضوی دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۱۸۹

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ ۱۱۵ شکارچی غیرمجاز در هفته برفی استان، که با سو استفاده از شرایط جوی اقدام به شکار حیوانات و پرندگان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابوالفضل شعبانی گفت: متاسفانه این شکارچیان در سرما به شکار وحوشی از جمله قوچ، میش و پرندگان اقدام می‌کردند که در حین ارتکاب جرم با هوشیاری محیط بانان محافظ محیط زیست استان شناسایی و برای آنان ۲۶ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از این متخلفان ۲ لاشه قوچ، ۹۰ قطعه لاشه پرندگانی مانند کبوتر، باقرقره، کبک، چکاوک، ۲۸ قبضه سلاح شکاری که پنج تفنگ بادی و بقیه ساچمه ای بود، کشف و برای درج در پرونده ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در طول یک هفته اخیر و وضعیت جوی و سرمای شدید، همه محیط بانان استان به حالت آماده باش درآمدند و به صورت شبانه روزی اقدام به حفاظت و صیانت از گونه های حیات وحش کردند.

شعبانی با اشاره به اینکه شکارچیان در شرایط فعلی اغلب به صورت گروهی اقدام به شکار می کنند، بیان کرد: در مجموع ۲۶ گروه شکارچی غیرمجاز در این مدت در مناطق تحت حفاظت شناسایی شده‌اند.

وی با هشدار به شکارچیان غیرمجاز و تاکید بر برخورد قانونی با آنها، از مردم و طبیعت دوستان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز