خبرگزاری کار ایران

باند مربوط به معاملات فردایی ارز در مشهد شناسایی و دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۰۴۳

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان‌رضوی گفت: باند مربوط به معاملات فردایی ارز در مشهد شناسایی شد و ۱۱ نفر از عوامل آن دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین دشتبان گفت: باند مربوط به معاملات فردایی ارز در مشهد شناسایی شد و ۱۱ نفر از عوامل آن دستگیر شدند.

دشتبان اظهار داشت: اعضای این باند با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و سربازان گمنام امام زمان(عج) خراسان رضوی شناسایی شدند.

وی افزود: نوسانات شدید ارز، زمینه معاملات فردایی را فراهم می‌کند زیرا بستری برای خرید و فروش ارز در فضای مجازی است در این گونه معاملات اسکناسی وجود ندارد لذا برخی افراد سودجو از طریق کانال‌هایی که در فضای مجازی ایجاد کردند نسبت به انجام معاملات صوری اقدام می‌کنند.

دشتبان ادامه داد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دستورالعمل صریح و شفافی در خصوص ارز وجود نداشت اما در آیین‌نامه جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماده ۲ مکرر به‌تفصیل موارد مشتمل بر ارز و مسائل ارزی که مشمول قاچاق می‌شوند در هشت تبصره شرح داده شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در دستورالعمل جدید قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز، معاملات فردایی به‌عنوان یک اقدام قاچاق جرم‌انگاری شده است؛ در این راستا شناسایی چند باند دیگر در خصوص معاملات فردایی ارز در خراسان رضوی در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز