خبرگزاری کار ایران

دستگاه های رمز ارز رکورددار کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۱۶۳

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاههای استخراج رمز ارز در بین کالاهای مکشوفه هدف مقابله با قاچاق در استان به ارزش ۷۵۸ میلیارد ریال بیشترین سهم از کالاهای قاچاق را پارسال به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین دشتبان افزود: مجموع کالاهای مکشوفه هدف مقابله با قاچاق در خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از نظر ارزشی بعد از دستگاههای استخراج رمز ارز، سیگار قاچاق با ۴۵۱ میلیارد ریال و انواع مواد غذایی با ۴۳۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش کشفیات کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اظهار داشت: میزان کشفیات کل کالاهای مظنون به قاچاق توسط دستگاههای اجرایی پارسال در خراسان رضوی ۱۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد کاهش داشته، علت این کاهش نیز تشکیل چند پرونده سازمان یافته با ارزش بالا در سال ۱۳۹۹ بوده که در سال ۱۴۰۰ ادامه یافته است.

سرپرست دبیری کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: سهم دستگاههای اجرایی از میزان کل کشفیات کالاهای مظنون به قاچاق شامل اداره پلیس و امنیت اقتصادی ۴۴ درصد، اداره کل اطلاعات ۲۴.۵ درصد، گمرکات استان ۲۱ درصد، سازمان صنعت معدن و تجارت ۱۰ درصد و مرزبانی ۱.۵ درصد بوده است.

دشتبان ادامه داد: ارزش کل کالاهای ممنوعه قاچاق که پارسال در خراسان رضوی کشف شد، ۲۷۹ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ به میزان ۶۴ درصد افزایش داشته است.

وی کشف  ۱۸۶ هزار و ۷۱۷ بطری انواع مشروبات الکلی به ارزش ۲۱۳ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی در سال گذشته برشمرد.

سرپرست دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۵۷ هزار لیتر انواع سوخت قاچاق در استان کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد کاهش داشت، علت این کاهش اجرای طرحهای تسجیل ادوات کشاورزی، تخصیص فرآورده های نفتی براساس سامانه سدف ( سامانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز) و افزایش نظارتها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز