خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

برنامه ۵ ساله برای مقابله با گرد و غبار در گلستان تدوین شد/۳۰۶ هزار هکتار از اراضی استان در معرض بیابانی شدن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۳۲۵

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیرداری استان گلستان گفت: برای جلوگیری از ورود ریزگردها به استان یک برنامه ۵ ساله تدوین شده است ولی اعتبارات فعلی که در نظر گرفته شده جوابگوی مقابله با گرد و غبار استان نیست.

حمید سلامتی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در شمال استان خشک سالی شدیدی وجود دارد و در حال حاضر ۳۰۶ هزار هکتار از اراضی استان در معرض بیابانی شدن است. در کشور ترکمنستان دو صحرای قره قوم و بالکان وجود دارد که منشا ریزگردها به گلستان است.

وی ادامه داد: گلستان ۴۵۰ هزار هکتار جنگل دارد و اگر اقدمات جدی صورت نگیرد در آینده ریزگردها جنگل‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنین برای مقابله با آن باید از طریق دیپلماسی فعال با ترکمنستان  و اجرای برنامه‌های مقابله‌ای مشترک اقدامات جدی انجام شود.

سلامتی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبخیزداری و ۱۱۵ میلیارد تومان برای مراتع و بیابان زدایی مصوب شد که پیگیر تخصیص این بودجه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان افزود: در ۱۲۰۰ هکتار از اراضی استان بوته کاری و کاشت نهال برای جلوگیری از گرد وغبار انجام دادیم و اگر بتوانیم یک  نوار سبز در شمال گلستان ایجاد کنیم می توان جلوی گرد وغبار را گرفت.

وی تصریح کرد: از مقامات استانی و ملی انتظار داریم ردیف اعتباری برای شمال استان در نظر بگیرند و نباید شهرها، روستاها و جنگل‌ها تحت تاثیر ریزگردها قرار بگیرند. با اعتبارات فعلی نمی‌توان کاری زیادی برای مقابله با گرد و غبار انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز