خبرگزاری کار ایران

درگفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۶۰۰ هزار اصله نهال تا پایان سال در گلستان کاشته می‌شود/ تولید بیش از ۲ ونیم میلیون اصله نهال جنگلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۶۸

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهارکرد: ۵ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به گلستان برای مقابله بیابان زدایی اختصاص یافت و قرار شد در این راستا تا پایان سالجاری ۶۰۰ هزار اصله نهال کاشته شود.

حمید سلامتی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در استان یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی به عملیات آبخیزداری نیاز دارد که هدف ما جلوگیری از نفوذ آب شور به زمین، کاهش پیامدهای مخرب سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی گلستان زیر پوشش اداره کل منابع است که ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است. وقوع سیلاب، خشکسالی، فرونشست و ریزگرد از معضلات اساسی منابع طبیعی گلستان به شمار می رود.

وی تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری سال به استان برای مقابله با بیابان زدایی اختصاص داده شد که قرار شد در این راستا ۶۰۰ هزار اصله نهال در ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی کاشته شود.

سلامتی بیان کرد: ۴ نهالستان در شهرستان‌های قرق، آزادشهر، کلاله و علی‌آباد وجود دارد و امسال ۲ و نیم میلیون اصله نهال جنگلی تولید می‌شود که انواع نهال‌های جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب درآن تولید می شود.

مدیرکل منابع طبیعی گلستان افزود: گلستان ظرفیت بالایی در تولید نهال دارد و می‌تواند یکی از قطب‌های تولید نهال جنگلی و زراعت چوب در کشور شود و بخشی از نهال تولید شده برای زراعت چوب به کار می رود که از گونه های سریع الرشد اکالیپتوس وصنوبر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز