خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بررسی 1110 فقره پرونده با موضوعات تخریب و تخلف در حوزه منابع طبیعی در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۳۲۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در۶ ماهه سال جاری 1110 فقره پرونده با موضوعات منابع طبیعی در مراجع قضایی استان مطرح و بررسی شد.

حمید سلامتی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در سراسر استان  ۲۲۱ فقره تخریب و تجاوز در سطح ۳۴۲ هکتار، ۱۸۶ فقره پرونده خلع ید درمناطق جنگلی به مساحت ۱۵۹ هکتار، ۱۵۸ فقره پرونده خلع ید در مناطق مرتع به مساحت ۶۷۵ هکتار، ۳ فقره پرونده خلع ید اراضی ساحلی در سطح 4 هکتار تشکیل شده است.

سلامتی افزود: تعداد ۱۰ فقره از این پرونده‌ها نیز مربوط به قلع و قمع بنای غیرمجاز بوده و ۱۸۷ فقره مربوط به قطع درخت و نهال و ۲۰۲ فقره پرونده نیز مرتبط با تعلیف غیرمجاز دام است.

وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی استان گلستان به طور شبانه روزی، اجرای عملیات گشت و حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی را در دستور کار خود داده و با همکاری و تعامل با مقامات قضایی و انتظامی استان اجازه نخواهد داد که سودجویان و متجاوزین به اراضی ملی و دولتی، اقدام به تخلف و تصرف کنند.

سلامتی بیان کرد: در زمینه مقابله با قاچاق چوب باید اقدمات  فرهنگی شکل بگیرد و تامین معیشت جوامعی که در کنار جنگل زندگی می کنند باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در بیشترموارد علت قاچاق چوب ناشی از نیازهای معیشتی آنها است.

وی گفت: همه دستگاه ها باید کمک کنند منابع طبیعی که سرمایه ملی است حفظ شود و اگر منابع طبیعی آسیب ببیند شاهد آلودگی هوا، وقوع سیل، رانش زمین و پدیده گرد و غبار، از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری گلستان خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه فعالیتی که منجر به تخریب منابع طبیعی منطقه می‌شود با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و سامانه  ۱۳۹ تماس بگیرند و مامورین یگان حفاظت با متخلفین و متجاوزین به منابع طبیعی برخورد می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز