خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتع داری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۰۰۶

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتعداری در گلستان اختصاص پیدا کرد و با هدف جلوگیری از بیابیانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال ۶۰۰ هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

به گزارش ایلنای گلستان،حمید سلامتی اظهار کرد: با هدف جلوگیری از بیابیانی شدن و مقابله با ریزگردها امسال ۶۰۰ هزار اصله نهال در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از مراتع بیابانی گلستان کشت می‌شود.

وی گفت: امسال ۱۷ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های مرتعداری اختصاص یافته است و با توجه به وسعت مراتع و هزینه بر بودن طرح‌های بیابان زدایی و مرتعداری این میزان اعتبار جوابگوی نیاز استان نیست.

وی بابیان اینکه امسال گلستان از تهیه بذر آتریپلکس بی نیاز خواهد بود افزود: ایستگاه بذر چپر قویمه بزرگترین ایستگاه بذر گلستان است و امسال با تلاش‌های انجام شده بذور مورد نیاز از خود استان جمع آوری و از آن‌ها استفاده می شود.

وی افزود: بخشی از کانون‌های گرد و غبار از خارج کشور و صحرای قره قوم ترکمنستان نشات می‌گیرد و در داخل استان هم این کانون‌های ریزگرد در سه منطقه آق قلا، گمیشان و گنبدکاووس با ۱۳۰ هزار هکتار وسعت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: گلستان دارای ۸۶۲ هزار هکتار مرتع است که از این میزان ۷۶۱ هزار هکتار قشلاقی و بقیه مراتع ییلاقی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز