خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد؛

۹۶درصد وسعت آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های گلستان کاهش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۹۷

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های استان از ابتدای امسال تا پایان آبان از نظر تعداد ۱۱ درصد کاهش و از نظر وسعت ۹۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایلنای گلستان، حمید سلامتی گفت: شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و گرگان نقاط پر خطر استان هستند و در حال حاضر از تجربه میدانی و ابزار سنتی برای پیشگیری و مقابله از وقوع آتش سوزی بهره می‌بریم، اما آمادگی کامل برای بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین در این زمینه را داریم.

وی افزود: یکی از علت‌هایی که به کاهش سطح آتش سوزی‌ها در استان منجر شده، بهره بردن از دیده بان‌ها است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: علاوه بر ۴۹۹ نیروی حفاظت منابع طبیعی در استان امسال ۵۰ دیده بان در مناطقی که احتمال وقوع آتش سوزی بیشتر بود جانمایی شدند.

سلامتی افزود: همچنین اکنون بیش از ۱۰۰ گروه ۱۱ نفره در روستا‌ها آموزش دیده و تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه گلستان در مقایسه با گیلان و مازندران از رطوبت و بارش کمتری برخوردار و احتمال وقوع آتش سوزی در این استان بیشتر است، اضافه کرد: نیاز کرده ایم که یک بالگرد در استان مستقر باشد تا به وقت نیاز مورد استفاده قرار گیرد، اما هنوز این مهم محقق نشده و در حال حاضر یک بالگرد مشترک با استان مازندران به مدت ۱۵ روز در ماه در استان مستقر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز