خبرگزاری کار ایران

قزوین جزء چهار استان باسواد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۸۱۱

معاون سواد آموزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۹.۳ دهم درصد مردم استان قزوین با سواد هستند و به همین لحاظ جزء چهار استان با سواد کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل ابراهیمی فلاح گفت: شتاب بخشی به پایان بی سوادی و بر مبنای سوادآموزی کشور امری مهم است که تمامی دستگاه‌ها موظف‌ هستند در این زمینه کمک کنند چون سواد آموزی و آموزش بزرگسالان نیازمند همتی همه جانبه و تلاشی جهادی است.

معاون سواد آموزی استان قزوین اظهار کرد: افزایش درصد باسوادی در حداقل زمان ممکن از اهداف امر شتاب بخشی به امر سواد آموزی است و استان قزوین با بیش از ۹۹ درصد با سوادی در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال جزء استان‌های برتر کشور است.

وی تصریح کرد: احصای واقعی آمار بی سوادان به ویژه در روستاها و مناطق کم برخوردار و محروم و جمع آوری اطلاعات اسمی و آدرس محل سکونت مخاطبان از مهمترین و ضروری‌ترین ابزارهای برنامه ریزی برای هدفمند کردن فعالیت‌های سوادآموزی و راهکار بهینه جذب و نگهداشت افراد است از این رو مشارکت دهیاران و بخشداران در راستای این اهداف ضروری است.

این مسئول اضافه کرد: در شرایط آموزش‌های مجازی تعداد ۹۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی کردیم که به همین منظور نیاز است به طرح اطلس بی سوادان توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز