خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت گردو از باغات پاوه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۵۲۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت گردو از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهروز احمدی، سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را 1450 هکتار اعلام کرد و افزود: عمده باغات گردوی این شهرستان باور بوده و میزان کمی از باغات نهال هستند و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

 احمدی با اشاره به مسن بودن باغات گردوی شهرستان پاوه، گفت: به دلیل سن زیاد، برخی از باغات گردوی شهرستان از انتفاع خارج شده و در تلاش برای اصلاح و احیای این باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه با اشاره به افت قریب 50 درصدی عملکرد باغات گردوی شهرستان پاوه به دلیل خشکسالی و گرمای تابستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گردوی شهرستان نهایتا در حدود 600 تن باشد.

 وی اضافه کرد: در سنوات نرمال بین هزار تا 1200 تن گردو در شهرستان پاوه تولید می‌شود.

احمدی با بیان اینکه بیشترین گردوی تولیدی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان پاوه است، گفت: شهرستان پاوه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهترین باغات گردوی استان را دارد. 

وی اضافه کرد: گردوی تولیدی در شهرستان پاوه به دلیل استفاده کم باغداران از سم و کود جزو محصولات سالم به حساب می‌آید.

به گفته‌ احمدی، برداشت گردو در شهرستان پاوه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز