خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

آرایشگاه‌های قزوین زیر ذره بین دستگاه قضا قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۸۷۵

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در روزهای اخیر دستگاه قضایی و انتظامی در بحث وضعیت آرایشگاه‌های زنانه استان ورود جدی داشت و در این راستا 9 آرایشگاه زنانه پلمب شد و آرایشگاه‌های مردانه نیز می‌شود که تحت رصد و نظارت قرار دارند.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در نشست بررسی نقش عفاف و حجاب در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که در سالن شهید سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه جهاد تبیین باید به آن توجه و تاکید ویژه شود، بحث نفوذ در مسائل فرهنگی است که متاسفانه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: رکن فرهنگی یکی از عوامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و دشمن نیز همین رکن را مورد هدف قرار داده است، تا از این طریق بتواند به پایه‌های مستحکم نظام ضربه بزند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمن پروژه یاس و ناامیدی است، تا از این طریق نظام را ناکارآمد و اقدامات چهل ساله نظام را کمرنگ جلوه دهد و باید در این خصوص نیز با برنامه عمل شود.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: نظام در بحث مبارزه با فساد سنگ تمام گذاشته و این اقتدار نظام است که با فساد مبارزه می‌شود و اطلاع رسانی هم می‌کند و همین موجب امیدواری در جامعه شده است و این پرسش پیش می‌آید که دشمنان نظام تاکنون چه تعداد از فسادهای خود را آشکار و علنی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات فرهنگی و مقابله‌ای جلوی پروژه نفوذ دشمن را بگیریم، اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب پروژه نفوذ فرهنگی دشمن با برنامه ریزی دقیق در حال اجرا است و در این حوزه باید همه به یکدیگر کمک کنیم و نباید منتظر اقدامات سایرین بود، زیرا در آینده هیچکس از آسیب‌های آن مصون نخواهد بود.

رجبی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده از آرایشگاه‌های زنانه مشخص شد که مدیران تعدادی از این آرایشگاه‌ها برای برخی آموزش‌ها در دوره‌هایی شرکت کرده‌اند که توسط کشورهای متخاصم برگزار شده است تا در این حوزه فرهنگ غلط غربی را در کشور ما پیاده سازی کنند و این در راستای همان پروژه نفوذ است، البته این موضوع شامل آرایشگاه‌های مردانه نیز می‌شود که تحت رصد و نظارت قرار دارند.

وی عنوان کرد: بانیان و متولیان امر فرهنگ وظیفه دارند در این حوزه هم نظارت کنند و هم اقدامات متناسب را در دستور کار قرار دهند و با برنامه‌های اثرگذار جلوی بسیاری از این مسائل ضد فرهنگی دشمن را بگیرند و به واقع در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن باید خاکریز فرهنگی با پیوست فرهنگی و تولید محتوا ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: مجازات‌های پیش بینی شده برای ترویج فرهنگ بدحجابی نیز بازدارندگی لازم را ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد، البته در ابتدا باید رویکردهای پیشگیرانه و فرهنگی در اولویت قرار گیرد و قطعاً در صورت هنجارشکنی توسط برخی افراد از اقدامات برخوردی نیز غافل نخواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز