خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایران رتبه اول چاپ کتاب را در منطقه داراست

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۶۷

چاپ بیش از ۸۲۱ هزار عنوان کتاب از آغاز انقلاب تاکنون دلیلی بر این مدعاست. / تحول و بالندگی جوامع در پرتو رشد فرهنگی اتفاق می‌افتد.

ایلنا: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحول و بالندگی جوامع در پرتو رشد فرهنگی اتفاق می‌افتد و هرگونه توسعهٔ اساسی و بنیادین وابستگی کامل به توسعه و پیشرفت نهادهای فرهنگی دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی اسماعیلی در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در زندگی فرد و جامعه اظهار داشت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای به مقولهٔ کتاب و کتابخوانی قائل است و بر کتاب و قلم در قرآن کریم که معجزه‌ نبی مکرم اسلام است تاکید فراوانی شده و پیامبر عظیم‌الشان اسلام رسالت خود را با کتاب قرآن و خواندن آیهٔ «اقراء» شروع کرده است.
وی افزود: هیچ فرهنگی در دنیا از لحاظ پویایی و غنی بودن همسنگ فرهنگ اسلامی نیست و اهمیت کتاب با توجه به این فرهنگ غنی باید در نزد مردم بیش از پیش عیان شود.
اسماعیلی تاکید کرد: کتاب و مطالعه باید تبدیل به یک نیاز دائمی در زندگی شود که در صورت تحقق این امر سرانهٔ مطالعه نیز در جامعه افزایش خواهد یافت.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آمار چاپ و نشر در کشور در دوره‌های مختلف، گفت: ایران همواره مهد تمدن و فرهنگ و تولید علم و محل اوج اندیشه‌های انسانی و اسلامی بوده و در حال حاضر نیز رتبهٔ اول را از لحاظ چاپ کتاب در منطقه دارا است و چاپ بیش از ۸۲۱ هزار عنوان کتاب از آغاز انقلاب تاکنون دلیلی بر این مدعاست.
وی همچنین به آمار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ۲۳۹ نمایشگاه کتاب از سال ۷۲ تاکنون در کشور برگزار شده است و این نشان دهنده ‌توجه و تاکید نظام مقدس جمهوری اسلامی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
وی اختصاص بخشی از هزینه‌های زندگی به خرید کتاب را امری ضروری برشمرد و گفت: علما و فرهیختگان جامعه با کتاب و کتاب خوانی مانوس بودند و پویایی فکری و شادابی و تازگی روح و روان این بزرگان مرهون مطالعه و الفت با کتاب است.
اسماعیلی با اشاره به اقبال عمومی نسبت به معارف دینی و اسلامی گفت: تجدید چاپ چشمگیر کتابهایی با موضوع دینی و مذهبی نشان دهندهٔ عطش مخاطبان نسبت به اینگونه مطالب است.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد خواستار اهتمام جدی مسوولان و مردم برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی شد.
براساس این گزارش یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هفتم تا سیزدهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز