خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز پنجاه بدر؛

فعالان حوزه گردشگری کشور در قزوین حضور یافتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۹۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از حضور فعالان حوزه گردشگری کشور در استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه آیین کهن پنجاه بدر و رویدادهای مرتبط با آن خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۳۰ نفر از خبرنگاران، عکاسان، سفرنامه‌نویسان، راهنماها و فعالان فضای مجازی از استان‌های تهران، کرمانشاه، همدان، گیلان و مازندارن با رویکرد معرفی جاذبه‌های گردشگری هم‌زمان با برگزاری مراسم روزباران و آیین کهن پنجاه‌بدر و رویدادهای مرتبط با آن به استان دعوت شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‎دستی قزوین افزود: این افراد به‌منظور تجربه شاخه‌ای از گردشگری به نام گردشگری هوایی و تهیه تصاویر از بافت تاریخی قزوین و مناطق الموت، باراجین و کامان و زرشک در رویداد هوانوردی که همزمان با آیین پنجاه بدر در فرودگاه کشاورزی برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت و پس از آن نیز در مراسم روز باران و آیین کهن پنجاه‌بدر در مصلای باغستان سنتی قزوین به منظور معرفی و آشنایی با این آیین شرکت می‌‎کنند.

وی اظهار کرد: فعالان حوزه گردشگری کشور همچنین از آثار و بناهای تاریخی شهر قزوین شامل مجموعه دولتخانه صفوی، کاخ‌موزه چهلستون، موزه‌های شهر و سنگ نگاره‌ها و موزه مردم‌شناسی قجر بازدید کردند.

خزائلی خاطرنشان کرد: آیین پنجاه به در که هرساله در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود یکی از مراسم کهن مردم شهر قزوین است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و امیدواریم با ثبت این مراسم با عنوان روز باران در تقویم رسمی کشور بتوانیم گامی مهم در راستای معرفی و تثبیت آن به عنوان یک رویداد فرهنگی و گردشگری برداریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز