خبرگزاری کار ایران

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۱۴۱

امروز ناپایداری جوی و دریایی در استان هرمزگان پیش بینی می‌شود.

 به گزارش ایلنا از بندرعباس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز بویژه در ساعات صبح تا ظهر، در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی تا شرقی پیش بینی می‌شود و سبب بروز گرد و غبار موقتی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق همچنین مواج شدن آب‌های تنگه هرمز تا شرق خلیج فارس می‌شود.

مرضیه سی سی پور افزود: بیشینه سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا تا ۲۰۰ سانتیمتر می‌رسد و توصیه می‌شود شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد.

ناپایداری وضعیت جوی

وی گفت: در ساعات بعدازظهر و شب نیز در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر‌های همرفتی، رگبار پراکنده باران، رعد و برق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست که توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

سی سی پور افزود: در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز، وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت تند باد لحظه‌ای و گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: این شرایط جوی و دریایی با شدت کمتر در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه نیز مورد انتظار است.

وی افزود: لازم به ذکر است از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت تا پایان هفته جاری، تحت نفوذ و تاثیر سامانه‌ای بارشی، درجنوب کشور و استان هرمزگان رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود که جزئیات آن متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

سی سی پور گفت: به لحاظ دمایی، برای امروز کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه در استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز