خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره گردشگری و میراث فرهنگی استان خبر داد ؛

افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران نوروزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۰۶۱

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ورود بیش از هفت میلیون و ۱۷۸ هزار مسافر به گیلان در ایام نوروز، گفت: در این مدت بیش از سه میلیون و ۷۲۰ هزار نفر شب اقامت نیز ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به افزایش ۲۰۷ درصدی اقامت مسافران در گیلان گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز، ۷ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۷۶ مسافر به صورت زمینی و هوایی وارد استان شدند که ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار و۴۶۵ نفر از این مسافران در این مدت، در مراکز اقامتی - گردشگری ثابت و موقت استان، اقامت کردند.

ولی جهانی افزود: ورود مسافران نوروزی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۴۵۳‌هزار و ۲۸۶ خودرو هم در این مدت گفت: این تعداد خوردو ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی از اقامت ۳۷۱ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان نوروز امسال با افزایش ۷۳ درصدی به ۷۲۲ هزار و۶۱۴ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ۵۴۲ بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی، افزود: صاحبان ۲۳ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۵۰ واحد تذکر و به مسئولان ۲۱ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

وی گفت: همچنین میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت در نوروز امسال ۲۰۳ درصد افزایش یافته است.

 
 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز