خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران:

۲۸ موزه مازندران آماده بازدید گردشگران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۷۸۳

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ۲۶ موزه دولتی و خصوصی و دو سایت موزه استان برای جذب و بازدید گردشگران مهیا شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی ایزدی در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرار رسیدن سال نو و آرزوی امید بیشتر در قرن جدید گفت: پس از وقفه‌ای دو ساله شاهد حضور دوباره گردشگران در استان هستیم، به همین دلیل برنامه‌های متنوعی برای مسافران مازندران در حوزه‌های گوناگون؛ به‌ویژه حوزه‌های فرهنگی تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶ موزه فعال دولتی و خصوصی و دو سایت‌موزه با فضای باز در استان داریم که نقش مهمی در پر کردن ایام فراغت و جذب گردشگر فرهنگی دارند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: باتوجه به افزایش مخاطبان و جایگاه علمی موزه‌ها، بخش‌های گوناگون مجموعه موزه‌های استان اعم از اشیا، سایت و مانند آن باید براساس استانداردهای بین‌المللی به‌روزرسانی شوند. در حال حاضر ۴ موزه بوستان ولایت ساری را در دست بهره‌برداری داریم و امیدواریم تا اختتامیه رویداد ساری ۲۰۲۲ شاهد راه‌اندازی این موزه‌ها باشیم.

وی افزود: موزه کشتی جویبار، موزه صفی‌آباد بهشهر که پس از چندین سال به‌عنوان موزه تاریخی بازگشایی خواهد شد، موزه کلبادی، مسجد جامع ساری، بازار نرگسیه و محور فرهنگی بافت از دیگر برنامه‌ها وپایگاه‌های استان برای معرفی پیشینه فرهنگ، سنت و تاریخ ساری و وضعیت کنونی نگهداری آنها است.

ایزدی با اشاره به دو سایت‌موزه‌ی "وستمین" و "گوهرتپه" افزود: واقفیم که این حوزه مخاطبان خاص خود را دارد و همکاران ما در این دو سایت‌موزه آماده ارائه اطلاعات و گزارش هستند و افزون بر موارد یادشده، ۵ پایگاه فعال گردشگری داریم که مهم‌ترین آنها، پایگاه جهانی عباس‌آباد بهشهر است و این پایگاه در سال جاری به‌عنوان پایلوت نوروزگاه انتخاب و معرفی شده و براساس دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، از دور روز پیش فعالیت خود را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی آغاز کرده‌است.

این مسئول ادامه داد: بهشهر از شهرهای مهم مازندران با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی از دوره صفویه است و به همین دلیل یکی از پایگاه‌های موردتوجه و مهم فرهنگی استان نیز شمرده می‌شود. پایگاه فرح‌آباد، غار اسپهبد خورشید، پایگاه نیما یوشیج؛ پدر شعر نو که امسال توأمان به‌عنوان موزه و پایگاه نوروزی فعال است، از دیگر پایگاه‌های فرهنگی مازندران در سال جدید است.

ایزدی با اشاره به استقبال از گردشگری مذهبی در مازندران گفت: در بخش گردشگری فرهنگی- مذهبی بناهای شاخص و قابل‌توجهی مانند بنای میربزرگ آمل، بقعه‌ی ناصرالحق، امامزاده قاسم بابل و برخی مساجد را در استان داریم که پذیرای مسافران و آماده خدمات‌رسانی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز