خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان تاکسیرانی قزوین:

تاکسی‌های فرسوده قزوین تسهیلات نوسازی دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۴۳

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: براساس تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی که امروز به امضا رسید، تاکسرانان از تسهیلات ویژه برای نوسازی استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، به منظور تأمین منابع مالی لازم جهت نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده و حمایت از رانندگان تاکسی، تفاهم‌نامه ایجاد صندوق حمایتی نوسازی و تعمیرات تاکسی‌های فرسوده با مشارکت شهرداری قزوین، رانندگان تاکسی و صندوق کارآفرینی امید به امضا رسید.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: با پیگیری‌های لازم، مبلغ 90 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ کارمزد 4 درصد از محل تودیع و سپرده گذاری ثابت و مشارکتی بین شهرداری و رانندگان تاکسی در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت که از این مبلغ، 30 میلیارد ریال آورده رانندگان تاکسی و شهرداری است و 60 میلیارد دیگر آورده صندوق کارآفرینی است که در یک بازه زمانی پنج ساله در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد گرفت.     

محمدرضا وثوق‌نیا یادآور شد: در تسهیلات اعطایی، سقف مبلغ پرداختی جهت طرح نوسازی 100 میلیون تومان و جهت طرح بهسازی و تبدیل به احسن خودروی فرسوده 80 درصد قیمت خودروی جایگزین شده(دست دوم) تا سقف 100 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: آورده راننده تاکسی در طرح تعمیرات 10 درصد مبلغ تسهیلات و در طرح نوسازی و بهسازی 15 درصد وام، پیش بینی شده است؛ همچنین آورده سازمان تاکسیرانی در طرح تعمیرات 23 درصد مبلغ وام و در طرح نوسازی و بهسازی 18 درصد مبلغ وام پیش بینی شده است.

وثوق نیا گفت: از مهمترین دستاوردهای طرح نوسازی، بهسازی و تعمیرات تاکسی فرسوده می‌توان به کاهش بار ترافیک در سطح شهر، کاهش مصرف سوخت، کاهش میزان آلودگی هوا، ارتقای کیفیت ناوگان حمل و نقل و ایمنی و رفاه شهروندان، بهبود سیمای بصری شهری، افزایش ضریب ایمنی تاکسی ها، کاهش تصادفات و همچنین کاهش سن ناوگان تاکسیرانی قزوین اشاره کرد.

وی تأکید کرد: از آنجا که در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 دستگاه تاکسی فرسوده در ناوگان سازمان تاکسیرانی وجود دارد، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان تاکسیرانی طرح جمع‌آوری و اسقاط تاکسی‌های فرسوده ناوگان تاکسیرانی است که اجرای این برنامه، حمایت جدی مسئولین را می‌طلبد.

این مسئول افزود: تشکیل این صندوق مرهون توجه ویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نسبت به رانندگان تاکسی است که جزء شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشرهای جامعه بوده و نماد امانتداری و سفیران فرهنگی شهر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز