خبرگزاری کار ایران

از خرداد ۱۴۰۱؛

پرداخت کرایه تاکسی‌های قزوین الکترونیکی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۳۷

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی از طریق کد کیو.آر(QR) در این شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، شیما زرآبادی‌پور اظهار کرد: از اوایل خردادماه 1401 تمام خودروهای ناوگان بار و مسافر سازمان تاکسیرانی شهرداری مجهز به بارکد کیو.آر(QR) خواهند بود و شهروندان می‌توانند پرداخت وجه کرایه تاکسی و هزینه حمل بار با وانت، نیسان و سایر وسایل حمل بار دارای مجوز از سازمان تاکسیرانی را از طریق اسکن این بارکد با گوشی هوشمند، به صورت الکترونیک انجام دهند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: با توجه به اهمیت جایگزینی روش‌های پرداخت نوین به جای تبادل پول نقد؛ دو روش‌ پرداخت غیرنقدی کرایه حمل بار و مسافر شامل روش پرداخت از طریق دستگاه‌های پوز سیار و روش پرداخت الکترونیکی از طریق اسکن بارکد کیو.آر طی یک سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع دستگاه پوزر سیار با توجه به قیمت دستگاه و همچنین موضوعات مالیاتی مورد استقبال رانندگان واقع نشد، ادامه داد: از این رو، موضوع پرداخت الکترونیک از طریق کد کیو.آر در دستور کار قرار گرفت و نسبت به جذب پیمانکار مناسب در سازمان تاکسیرانی از طریق فراخوان عمومی برای اجرای آن اقدام شد.

زرآبادی‌پور تصریح کرد: پس از دو ماه جلسات و مذاکرات تخصصی و فنی در هیئت مدیره این سازمان و کمیته‌های فنی مربوطه، یک شرکت پیمانکار به عنوان متولی اجرای طرح انتخاب و قرارداد مزبور منعقد شد تا طی سه ماه کار نصب بارکدها صورت گیرد و ناوگان بار و مسافر از خردادماه آینده مجهز به خدمات پرداخت الکترونیک شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز