خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان :

فعالیت صنعتی و حمل و نقل مهمت‌رین علل آلودگی هوا در اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۶۰۰

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در فصول سرد سال، فعالیت صنعتی و پس از آن حمل و نقل از مهم‌ترین علل آلودگی هواست.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن سلیمانی امروز  با حضور در بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در میان صنایع، واحدهای آجر و سیمان، ریخته‌گری و ذوب فلزات، پالایشگاه و پتروشیمی به ترتیب بیشترین سهم را در آلودگی دارند.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۲۹ هزار نفر در کشور مستقیما بر اثر ذرات معلق در هوا جان خود را از دست می‌دهند. 

سلیمانی افزود: یکی از عوامل مهم در چرخه کیفیت هوا این است که اطلاعات کافی درباره منابع آلودگی مشخص باشد تا برنامه‌ریزی برای کاهش آلاینده‌ها صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه دو روش کلی را در مدل سازی آلودگی هوا دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: از طریق مدل سازی، مشخص می‌کنیم که صنایع استان چه میزان از محیط اطراف خود را آلوده می‌کنند و در مدل دوم مشخص می‌شود که آلودگی از کدام منابع به منطقه می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه منشایابی با هدف تعیین منبع ذرات معلق در هوای شهر اصفهان تعریف شده، خاطرنشان کرد: انواع آلاینده‌های معدنی و آلی از جمله فلزات سنگین و ترکیبات آروماتیک که از دید بیماری زایی اهمیت دارند، نقش و سهم منابع آلاینده و اولویت‌بندی برای سیاست‌گذاری کاهش آلودگی هوا در این پروژه آمده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ۵۰ نقطه در شهر اصفهان و پیرامون آن تعیین شد که در طول یک سال از این مناطق نمونه برداری صورت گرفته است. 

وی یادآور شد: تحقیقات نشان داد که در فصول سرد سال، فعالیت صنعتی و پس از آن حمل و نقل از مهم‌ترین علل آلودگی هواست. در میان صنایع، واحدهای آجر و سیمان، ریخته گری و ذوب فلزات و پالایشگاه و پتروشیمی بیشتری سهم را در آلودگی داشته‌اند. 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: گاهی تصور می‌شود با احتراق گاز، مشکل آلودگی هوا حل می‌شود، اما با توجه به حجم گاز مصرف شده شدت آلودگی افزایش پیدا می‌کند. 

اصفهان در سال جاری حتی یک روز هوای پاک را تجربه نکرده و بیشتر مواقع به ویژه با شروع فصل سرما، وضعیت هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز