خبرگزاری کار ایران

نماینده ایلام خبر داد؛

قول مساعد وزیر راه برای پیگیری مصوبه احداث آزاد راه پل زال- مورموری- دهلران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۳۵۹

نماینده ایلام در نشست نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در احداث و تکمیل پروژه های آزاد راهی کشور از قول وزیر راه برای مصوبه آزاد راه پل زال خبر داد.

به گزارش ایلنا از ایلام، بهزاد علیزاده گفت:  تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه آزاد راه نجف اشرف از مباحث اصلی جلسه نحوه مشارکت و سرمایه گذاری در احداث و تکمیل پروژه های ریلی و آزادراهی کشور بود که به ریاست قاسمی وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی و کاظمی، مجری طرح آزاد راه نجف اشرف، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و دیگر حوزه های متولی و بانک های حاضر در کنسرسیوم بانکی این پروژه برگزار شد که در مورد راهکارهای سرعت بخشیدن به پروژه آزاد راه نجف اشرف بحث و تبادل صورت گرفت. 

وی افزود : در این جلسه مقرر شد بانک های عامل با محوریت بانک ملی، مقدمات کار را برای انعقاد قراردادها و روال قانونی تشکیل شرکت پروژه فراهم آورند.

وی با بیان این مطلب که کریدور آزاد راهی حرم تا حرم ( مشهد _ نجف اشرف) از مهمترین پروژه های آزاد راهی شرق به غرب است ادامه داد: این مهم ترانزیت و صادرات کالا و مسافر را از مرزهای شرقی، مرکز و جنوب کشور به سمت کشورهای جنوب شرق اروپا، عتبات عالیات و بنادر دریای سیاه ، مدیترانه و همچنین مکه مکرمه را فعال می کند و از ظرفیت های بسیار خوب برای حمل بار و مسافر برخوردار است.

نماینده حوزه جنوبی استان ایلام تصریح کرد: اجرای این کریدور در حدفاصل پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر است که احداث آن با مشارکت ۴۰ درصدی بانک های ملی، ملت، پارسیان و سپه و ۳۰ درصدی دولت و ۳۰ درصدی بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: در ادامه این نشست وزیر راه و شهرسازی نیز قول مساعد داد کلیه مصوبات مربوط به این موضوع را با جدیت در دولت پیگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز