خبرگزاری کار ایران

توسعه مراکز نوآوری در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۶۲

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم در نظر دارد با حمایت از شرکت‎های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و مراکز کارآفرینی، موجبات توسعه این مراکز را در مناطق محروم و حاشیه شهر فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد  پیرامون حمایت‌های صورت گرفته از کسب و کارهای خرد اظهار کرد: یکی از مهم ترین وظایفی که شهرداری و شورای ششم برای خود تعریف کرده، حمایت از کسب و کارهای خرد است که بعضی از این‌ها در قالب شرکت‌ها و مجموعه‌های کارآفرینی و برخی به صورت فصلی و مقطعی در نقاط مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سامان دهی و تجمیع محل فعالیت شرکت‌ها، از جمله مواردی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد به کسب و کارهای خرد و افرادی که در حوزه شرکت‎های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و مراکز کارآفرینی فعالیت دارند، نگاه حمایتی دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هدف از حمایت‌های صورت گرفته آن است که مجموعه‌ای مثل کارخانه نوآوری و فناوری توسعه یابد؛ با توسعه این مراکز و نگاهی که در مناطق محروم و حاشیه شهر داریم، می‌توانیم بخشی از افراد را ساماندهی کرده و حمایت کنیم.

دبیریان با اعلام اینکه نگاه حمایتی از فعالین این حوزه به چند سطح دسته بندی می‌شود، اعلام کرد: در گام نخست، نگاه حمایتی با استقرار افراد در محل‌های مورد نظر همچون کارخانه نوآوری فراهم می‌آید؛ افرادی که امکان اجاره مکان ندارند، می‌توانند با هزینه مناسب محلی را برای فعالیت خود فراهم کنند تا نیازهای حداقلی آن‌ها تامین گردد.

وی با اعلام اینکه در گام دوم حمایت ما از این شرکت‌ها مشارکتی است، بیان کرد: برخی از شرکت‌ها و مراکز در حوزه مدیریت شهری و خدمات شهری سرویس‌هایی ارائه می‌دهند که شهرداری می‌تواند با آن‌ها تعامل کرده و سفارش کار دهد تا در نتیجه این شرکت‌ها قدرت گرفته و رشد کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فعالین چه حوزه‌هایی می‌توانند با شهرداری وارد مشارکت شوند، گفت: با شرکت‌هایی که در حوزه خدمات شهری، فضای سبز، فناوری‌های نوین و آی تی فعالیت داشته و خدماتی در راستا با نیاز‌های شهرداری ارائه می‌دهند، می‌توانیم تعامل داشته و سفارش کار بدهیم.

دبیریان ادامه داد: در گام سوم می‌توانیم با این شرکت‌ها کار مشترک اقتصادی تعریف کنیم، شهرداری می‌تواند با نگاه انتفاعی از ظرفیت شرکت‌ها استفاده کند و با شراکت در بخشی از این مجموعه‌ها، ارزش افزوده ایجاد کرده و تولید ثروت نماید.

وی با تاکید بر اینکه بنایی به تصدی گری نداریم بلکه با شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت اقتصادی انجام می‌دهیم، اعلام کرد: اینکه با شرکت‌ها مشارکت کنیم، سفارش کار دهیم و یا به اعتبار شهرداری در برنامه‌ها و همایش‌های داخلی و بین المللی سفارش کار بگیریم، موجبات ارزش افزوده و خلق ثروت فراهم می‌آید.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد در پایان بیان کرد: در مجموعه کارخانه نوآوری و فناوری ۳۰ شرکت مستقر هستند و ۲۵۰ شرکت در این حوزه شناسایی شدند و آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری در سطوح مختلف اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز