خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار البرز خبر داد:

نگهداری بیش از ۲۲۰ نفر معتاد متجاهر در کمپ ماده ۱۶ البرز/۵۰ درصد زندانیان اعتیاد دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۷۲۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: یکی از خطراتی که امروز جامعه هدف جوانان و حتی نوجوانان را تهدید می‌کند مسئله مواد مخدر است بنابراین تمام دستگاه‌های فرهنگی در برخورد مناسب و علمی با این پدیده شوم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایلنا از البرز، نورمحمد فردی در حاشیه جلسه کمیته مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مواد مخدر استان گفت:  یکی از خطراتی که امروز جامعه هدف جوانان و نوجوانان را تهدید می کند مسئله مواد مخدر می باشد بنابراین تمام دستگاه های فرهنگی در برخورد مناسب و علمی با این پدیده شوم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در هر صورت معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است و بیمار نیاز به نگهداری و درمان دارد. 

معاون استاندار تصریح کرد: کار فرهنگی،  آموزشی و نهایتاً برخورد قانونی می تواند در جهت سالم سازی موثر باشد.

فردی گفت: استان البرز که از معدود استانهای بود که  فاقد مرکز ماده ۱۶ بوده که با تلاش مجموعه استانداری دستگاه‌های قضایی و سایر دستگاه‌های مرتبط راه اندازی و فعال می باشد و در حال حاضر بیش از ۲۲۰ نفر معتاد متجاهر در آن نگهداری می شود.

معاون استاندار افزود: در بخش آموزش می‌توان از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و سمن ها استفاده کرد.

فردی با بیان اینکه در هر کاری پیشگیری مقدم بر درمان است، عنوان کرد:  باید همه دستگاه  ها با حساسیت آن را دنبال کنند بیش از ۵۰ درصد زندانیان ، مواد مخدری هستند و بیش از ۵۰ درصد علت طلاق ها اعتیاد است سرقت خرد و کلان ریشه اصلی آن مواد مخدر است که  باید با این پدیده شوم به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی حرکت کرد.

وی افزود: شناسایی جمع‌آوری نگهداری درمان آموزش اشتغال از جمله مواردی است که باید همواره مد نظر دستگاه‌های ذی ربط قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز