خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تأمین مسکن کارگران در اولویت دولت باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۰۹۰

نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با توجه به قولی که دولت سیزدهم در جهت ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی در کشور داد تأمین مسکن کارگران باید در اولویت قرار بگیرد.

رحمت الله نوروزی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد : قدرت خرید کارگران در دو سال اخیر به شدت کاهش پیدا کرده  و نمی‌توان پول  وارد بازار کرد چون  افزایش پول تورم زا است  و به جای آن می‌توان به کارگران  بن کالا داد.

وی ادامه داد: می‌توانیم با دادن  بن کالا به کارگران  از تولید محصولات داخلی کشور  حمایت کنیم و کارگران هم می توانند مایحتاج زندگی خود را تامین کنند واین چرخه رونق تولید ،اشتغال در کشور به راه خواهد افتاد.

نوروزی بیان کرد: باید قدرت خرید کارگران افزایش پیدا کند ودولت سیزدهم این کار را در اولویت خود قرار دهد وهمچنین کارگران شاغل وبازنشستگان  درحوزه درمان تحت پوشش قرار بگیرند واز این خدمات استفاده کنند.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه  کارگران  شرایط را برای کارگران مهیا کنند که کارفرمایان تشویق شوند و دولت باید حامی کارگر و کارفرما در کشور باشد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس  تصریح کرد: باتوجه قولی که دولت سیزدهم درساخت سالانه یک میلیون  واحد مسکونی داده کارگران در اولو یت قرار بگیرند وشرایط به گونه ای نباشد که اول باید کارگران پیش پرداخت چند صدمیلیونی پرداخت کنند که چون کارگران توان پرداخت این پول  را ندارند.

وی خاطر نشان کرد: باید برای کارگران تسهیلات کم سود فراهم شود وپرداخت اقساط آن نیز ۷ ساله باشد و جامعه کارگری امروز به این دولت مجلس امید دارند وهمچنین هم گرایی سه قوه وجود دارد که می توان مشکلات را حل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز