خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

صنعت در رویای یارانه تولید

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۸۸

طبق قانون، دولت موظف به اختصاص 30 درصد منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تولید کشور بود که تاکنون این امر محقق نشده است و دولت با پرداخت نكردن سهم یارانه 30 درصدی بخش تولید از تولید ملی غفلت کرده است.

در حالی كه 2 سال از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می گذرد و می بایست هدفمندی در جهت بهبود زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی می شد تا به تولید كمك كرده و افزایش رشد اقتصادی را در پی داشته باشد، اما متاسفانه با رواج دریافت یارانه نقدی، مردم از واقعیت تولید دور شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، طبق قانون هدفمندی یارانه ها،دولت موظف به اختصاص 30 درصد منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به تولید کشور بود که تاکنون این امر محقق نشده است و دولت با پرداخت نكردن سهم یارانه 30 درصدی بخش تولید ؛ به عبارتی از تولید ملی غفلت کرده است.

فعالان بخش خصوصی از آغاز اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها پیوسته بر این خواسته پای فشرده اند که سهم یارانه ای تولید نباید در این فرآیند نادیده گرفته شود.
در این بین دولت ضمن رد این  موضوع، مدعی است که به تولید کنندگان و اصناف یارانه تولید ارایه شده است، در حالی که اکثر تولید کنندگان بر عدم دریافت یارانه تولید تاکید دارند.

در همین راستا آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران می گوید: بدهی معوق واحد های صنعتی تخصیص مجدد داده نشده اند ضمن اینکه این واحدها نه تسهیلاتی گرفته اند و نه منابع قابل مصرفی دارند.

غلامحسین سلطان محمدی، رییس اتحادیه گل و گیاه استان تهران نیز می گوید: پس از گذشت 2 سال از هدفمندی یارانه ها علی رغم قول های مسوولین متاسفانه حتی یك ریال هم به این بخش اختصاص نداده اند. اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به بهانه حمایت از تولید و کارآفرینان مطرح شد، ولی الان تمامی سرمایه های اجرای این قانون صرف یارانه نقدی مردم  می شود پس فایده اجرای این قانون چیست؟

علیرضا حائری، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران نیز دل خوشی از ارائه تسهیلات به این بخش ندارد و می گوید: هیچ كمكی به این صنایع نساجی كشور نشده و این صنعت رو به زوال است.پرداخت یارانه نقدی به مردم به بهانه حمایت از بخش تولید، کار منطقی و درستی نیست لذا دولت باید بطور مستقیم از بخش تولیدی حمایت کند نه با شیوه های غیر مستقیم.

براساس این گزارش، به نظر می رسد در مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اغلب تولید کنندگان متضرر شده اند وسهم تولید کنندگان به معنای واقعی پرداخت نشده است لذا دولت باید  تمام قوانین فاز اول را به ویژه در بخش اقتصادی و همه بسته های حمایتی که در قانون هدفمند کردن یارانه ها و در آیین نامه اجرایی دولت وجود دارد به اتمام برساند تا شاید بتواند در فاز دوم موفق شود.
گزارش از نداجعفری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز