خبرگزاری کار ایران

رهاسازی ۱۴ کبک وحشی در پارک ملی سرخه حصار

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۸۲۳

همزمان با آخرین روز از گرامیداشت «هفته محیط‌زیست»، ظهر امروز ۱۴ کبک وحشی که پس از کشف و ضبط، از قابلیت بازگشت به طبیعت برخوردار بودند، در زیستگاه طبیعی پارک ملی سرخه حصار رهاسازی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران، سید حسن فراهانی، رئیس اداره پارک‌های ملی خجیر و سرخه‌حصار در حاشیه این رهاسازی با بیان این که خوشبختانه با تدابیری که در خصوص منابع آبی و پوشش گیاهی منطقه اندیشیده شده است، شاهد رشد جمعیت گونه‌های حیات وحش هستیم، گفت: در این منطقه بیشتر پرندگان خشک‌زی زندگی می‌کنند  و با توجه به این که اقلیم این منطقه خشک و نیمه‌خشک است، گونه‌های منحصر به فرد خود را دارد.

وی با بیان این که محیط‌بانان و ماموران اجرایی به صورت شبانه‌روزی کار کنترل، نظارت و پایش این منطقه را برعهده دارند، اظهار داشت: از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به این که در فصل زادآوری حیات وحش قرار داریم و این منطقه در نزدیکی شهر تهران قرار دارد، بدون هماهنگی با محیط‌زیست از ورود به این عرصه‌ها خودداری کنند تا مشکلاتی برای حیات وحش به وجود نیاید.

همچنین محمد کرمی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی حفاظت محیط‌زیست استان تهران نیز با اشاره به این که گونه‌های رهاسازی شده نوعی کبک هستند که زیستگاه‌شان در اطراف تهران وجود دارد، گفت: این گونه‌ها، گونه‌های وحشی بوده که از متخلفان شکار و صید غیرمجاز کشف و ضبط شده بودند و پس از تیمار و بازپروری در زیستگاه طبیعی خود در پارک ملی سرخه حصار رهاسازی شدند.

وی افزود: صید، خرید و فروش و نگهداری گونه‌های حیات وحش غیرمجاز است و برابر قانون تخلف محسوب می‌شود.

کرمی از شهروندان خواست در صورت مشاهده خرید و فروش و یا نگهداری گونه‌های حیات وحش، موضوع را  از طریق سامانه ۱۵۴۰ به سازمان محیط‌زیست گزارش دهند.

گفتنی است، کبک‌هایی که امروز رهاسازی شدند، هفته گذشته در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری غیرمجاز در یک منزل مسکونی واقع در روستای اورین شهرستان بهارستان، با هماهنگی دادستان و دریافت حکم ورود، طی عملیاتی کشف و به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شدند.

رهاسازی ۱۴ کبک وحشی در پارک ملی سرخه حصار

رهاسازی ۱۴ کبک وحشی در پارک ملی سرخه حصار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز