خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات زاکانی درخصوص محرمانگی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۴۴۸

شهردار تهران درباره محرمانگی قرارداد خرید اتوبوس های چینی گفت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود؛ لذا تمامی دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد خبر دارند و هم در متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان تر از محصول داخلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در پایان جلسه هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود؛ این خط از چیتگر شروع می‌شود و تا دولت‌آباد ادامه دارد. این خط مترو از شمال تا جنوب است و نقاط مختلف شهر تهران را به هم متصل می‌کند.عملیات اجرایی دو خط ۸ و ۱۰ مترو نیز قبل از عید نوروز شروع شده است و خط چهارم را هم در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد.

شهردار تهران افزود:  هر کیلومتر خط مترو حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد،خط ۹ که در حدود ۴۰ کیلومتر است، عددی بالغ بر ۱۲۰ همت را به خود اختصاص می‌دهد.عملیات‌ خط مترو در مدت حدود ۴ تا ۵ سال کامل می‌شود اما هر قطعه‌ای که تکمیل و متصل شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس بیان کرد: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرف‌ها را زده بود، حرف‌هایش نادرست و غیرکارشناسی است به عنوان مثال خط ۱، ۲ و ۳ توسط شرکت نظامی چینی تامین مالی شده است.

زاکانی در خصوص محرمانگی قرارداد خرید اتوبوس های چینی گفت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود؛ لذا تمامی دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد خبر دارند و هم در متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان تر از محصول داخلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز