خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آسیب‌های اجتماعی باید مورد تجزیه و تحلیل کار‌شناسان قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۰

نیروهای عملیات رهایی گروگان ماه گذشته مراغه که با کمترین ضایعه همراه بود تقدیر شدند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تآکید کرد: آسیب‌های اجتماعی باید مورد تجزیه و تحلیل کار‌شناسان قرار گیرد و نتایج آن به مردم اطلاع‌رسانی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در دیدار با تعدادی از اعضای شورای تامین استان و شهرستان مراغه، با بیان اینکه آموزش، عامل پیشگیرانه در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی است، اظهار داشت: حوادثاجتماعی می‌تواند به عنوان سوژه مطالعاتی، مورد تجزیه و تحلیل کار‌شناسان در مراکز علمی و حتی صدا و سیما قرار گیرد تا مردم با ابعاد مختلف این ناهنجاری‌ها آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: اغلب مردم تصور می‌کنند که حادثه برای آن‌ها اتفاق نمی‌افتد و به همین خاطر از آسیب‌هایی که آن‌ها را تهدید می‌کند غفلت می‌کنند، همچنان که در مورد اعتیاد هم این تصور وجود دارد اما گاهی می‌بینیم که خانواده‌هایی به اعتیاد آلوده شده‌اند که چه بسا خانواده‌های موجهی هم هستند.
علیرضابیگی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید ضمن ارتباط با مراکز علمی برای آسیب‌شناسی حوادثو ناامنی‌ها، از نتایج مطالعات کار‌شناسی برای آموزش و آگاه‌سازی مردم که مهم‌ترین عامل پیشگیری است استفاده کند.
وی ادامه داد: باید همانند آموزش‌ها و مانورهایی که در خصوص زلزله در مدارس و اماکن عمومی برگزار می‌شود در خصوص حوادثناامنی هم انجام شود، چرا که چه بسا مردم نمی‌دانند چگونه باید در چنین حوادثی با دستگاه‌های مسئول همراهی کنند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه آمادگی دستگاه‌های مسئول در قبال امنیت و آرامش جامعه به ویژه نیروی انتظامی را اسباب امیدواری مردم و ناامیدی تبهکاران دانست و افزود: حتمیت و قطعیت مجازات از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند عامل پیشگیرانه در مقابل جرایم و اعمال تبهکارانه باشد و دستگاه قضایی در این خصوص باید اهتمام لازم داشته باشد.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید محل اعتماد و پناهگاه مردم باشد، افزود: با پیشرفت جوامع، وقوع حوادثمختلف در جامعه قابل پیش‌بینی است و باید خود را برای مقابله با آن‌ها به نحوی که کمترین خسارت متوجه مردم شود آماده کنیم.
علیرضابیگی با اشاره به حادثه یک ماه قبل گروگان‌گیری در این شهرستان، اظهار داشت: مدیریت این حادثه با کمترین ضایعه شایسته تقدیر است و باید از تمام تلاش‌های صورت گرفته به ویژه از یگان ویژه ناجا و تیم عملیاتی رهایی گروگان، دستگاه قضایی، فرماندار و شورای تامین شهرستان مراغه قدردانی کنیم.
وی با بیان اینکه امنیت در آذربایجان شرقی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: آذربایجان شرقی جغرافیای حساسی است و به خاطر همین حساسیت، هر حادثه‌ای که در آن روی می‌دهد اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند و تبعات امنیتی بیشتری به دنبال دارد؛ لذا کسب کارنامه موفق در موضوعات مختلف این استان هم طبیعتا اهمیت بیشتری خواهد داشت.
در این دیدار فرماندار مراغه، فرمانده انتظامی و دادستان این شهرستان و فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی استان گزارشی از عملیات رهایی گروگان در حادثه گروگان‌گیری در روز دوم مهر ماه سال جاری ارایه کردند.
در پایان این دیدار، استاندار آذربایجان شرقی با اهدای لوح سپاس و هدیه از مسئولان و نیروهای فعال در این عملیات قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز