خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

کسب لذت و کنجکاوی اصلی‌ترین علت فردی گرایش به اعتیاد به شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۸۰

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی خانواده به موضوع اعتیاد وعلت گرایش جوانان به مواد مخدر پرداخت.

به گزارش ایلنا محمدعلی نصرتی در این برنامه تلویزیونی، اصلی‌ترین دلیل فردی گرایش به اعتیاد و مواد مخدر را کسب لذت و کنجکاوی عنوان کرد و گفت: دوستان ناباب، رفع درد و رفع مشکلات روحی از جمله دلایل دیگری است که فرد را به سوی اعتیاد سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: تنها خود فرد را نمی توان در مقوله اعتیاد مقصر دانست بلکه سهل انگاری خانواده ها در تعلیم و تربیت و مراقبت از فرزندانشان و پایین بودن سطح نظارت اجتماعی نیز از جمله عوامل تاثیرگذار و زمینه ساز در گرایش فرد به سمت مواد مخدر محسوب می شود.

نصرتی خطاب به خانواده ها گفت: نوع مدیریت خانواده باید متناسب با سن فرزندان بوده و نباید دوره قبل از تحصیل و بعد از آن یکسان باشد.

وی افزود: عمدتا در خانواده هایی بیشتر مشکل و آسیب های اجتماعی را شاهد هستیم که یا به وظایف و تکالیف خود در خانه و خانواده بی توجه هستند و یا خانواده های نظام گسیخته و مستبد. در هر حال هم رفتار توام با افراط و هم تفریط هر دو زیان بارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن بیان این که باید خصوصیت های جوان را به خوبی شناخته و با خلقیات و رفتار او کاملا آشنایی داشته باشیم، گفت: از یک سو تغییرات و تحولات جسمی و فیزیکی جوان، بحران بلوغ، شکل گیری هویت جدید، بی تجربگی، احساساتی و زود رنج بودن، مشکلات شخصیتی، اجتماعی و اخلاقی جزوی از واقعیت ها و خصوصیات فرد جوان است و از سوی دیگر اغواگری و فریبکاری رسانه های منحرف یک فضای گم گشتگی برای جوانان فراهم کرده که بدین ترتیب رسالت جامعه، متولیان امر و خصوصا خانواده در نحوه مدیریت، برخورد و ارتباط موثر با او بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی تاکید کرد: خانواده ها باید سعی کنند تا جوانان را از فضای احساسی خارج و با تقویت روحیه اعتماد به نفس آنان را به سمت تفکر منطقی و عقلانی سوق دهند.

نصرتی با اشاره به این که خانواده ها باید از سهل گیری و سخت گیری بیش از حد پرهیز کرده و به تقویت و تکریم شخصیت نوجوان توجه کنند، خاطرنشان کرد: اهانت، سرزنش و تبعیض همیشه آثار مخرب داشته است و خانواده ها باید از آن اجتناب ورزند.

وی در پایان این برنامه تلویزیونی، آرام بودن فضای خانه و صمیمیت بین اعضای خانواده را اصلی ترین عامل پیشگیری از اعتیاد دانست و آموزش مهارت هایی همچون حل مساله، مهارت های ارتباطی و مهارت های تاب آوری و تحمل مشکلات را لازمه موفقیت خانواده ها در ارتباط با تعلیم و تربیت فرزندانشان عنوان کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز