خبرگزاری کار ایران

در سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد؛

حمایت از تولیدات نمایشی مبتنی بر روایت آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۲۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: این اداره کل در طول سال ۱۴۰۳ از تولید ۱۰ نمایش مبتنی بر روایت آذربایجان حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی در آیین گرامیداشت روز جهانی تئاتر در تبریز با اشاره به رونق هنر تئاتر در استان اظهار داشت: به جرات می توان گفت در سال ۱۴۰۲ پرکارترین حوزه فعالیتی فرهنگ و هنر حوزه نمایش بود و برگزاری ۱۸ جشنواره در سطح ملی در آذربایجان‌شرقی دلیلی بر این مدعاست.

وی افزود: از این تعداد جشنواره با گستره ی ملی ۱۰ جشنواره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۸ جشنواره دیگر توسط دیگر نهادهای فرهنگی و هنری در سطح استان برگزار شده است.

بلاغی بر لزوم صیانت از ظرفیت بی بدیل هنر نمایش در استان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت مغتنم و مهم باید از ابعاد مختلف کیفی، کمی، محتوا، فرم و نهایتا اجرا بر روی صحنه  باید مورد صیانت قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ در سطح استان نزدیک به 180 نمایش مجوز اجرا دریافت کرده‌اند و این تعداد نمایش بیش از ۳۰۰ هزار نفر مخاطب داشته است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هنر را زمینه ساز تعالی بشر و جلوه‌گاه زیبایی های خلقت برشمرد و گفت: هنر باید بتواند هنرمند و به تبع آن جامعه را به سمت بالندگی سوق دهد.

وی بر لزوم بهره‌مندی نمایش ازمحتوای مناسب تاکید کرد و گفت: هنرمندان این عرصه باید از مخاطب زذگی و عدم ریشه گرایی پرهیز کنند.

بلاغی گفت: امسال تدابیری اندیشیده شده تا جریان محوری در حوزه نمایش بر جشنواره زدگی مقدم باشد و از این رو  این اداره کل در طول سال ۱۴۰۳ از تولید ۱۰ نمایش مبتنی بر روایت آذربایجان حمایت خواهد کرد.

در این ایین از اساتید شاخص حوزه نمایش و همچنین هنرمندان مقام آور در طول سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز