خبرگزاری کار ایران

دومین جشنواره‌ کودکان کار و خیابانی در یزد برگزار شد؛

حذف تکدی گری کودکان در شهر جهانی یزد؛ هدف اصلی جشنواره است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۸۶

معاون فرهنگی شهردار یزد با بیان اینکه دومین جشنواره کودکان کار و خیابانی با عنوان "باز باران" در یزد برگزار می‌شود گفت: هدف جشنواره حذف تکدی گری کودکان در شهر جهانی یزد است.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام مجتبی صداقت اظهار داشت: جشنواره باز باران به مدت یک هفته برای بسترسازی اجتماعی و حذف تکدی گری کودکان در سطح شهر جهانی یزد برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری این جشنواره، نحوه رفتار با کودکان کار را با مردم به اشتراک بگذاریم.«باز باران»، جشنواره‌ای برای کودکان خیابانی است.

وی برگزاری این جشنواره را به منظور تجدید دوستی و ارتباط کودکان کار با دیگر قشر‌های جامعه عنوان کرد و افزود: برگزاری بازارچه خیریه، افتتاح مرکز کار کودکان خیابانی، کارگاه آموزشی و مهارتی، تماشای فیلم، تئاتر خیابانی، پخش بروشور آموزشی، مسابقه نقاشی و قصه گویی، پویش دوچرخه سواری، مسابقه ورزشی و پایش سلامت و بهداشت از بخش‌های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری با اشاره به برگزاری این جشنواره از ۲۲ خردادماه تصریح کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی اهداف و برنامه‌ها در راستای توسعه آگاهی عمومی و جلب مشارکت اقشار جامعه از جمله سازمان‌های دولتی، سمن‌ها و خانواده‌ها به منظور فراهم آوردن امکان تحصیل، کار و سلامت کودکان کار و خیابانی است.

صداقت گفت: لازم است سازمان‌هایی مانند بهزیستی، اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی، اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری، معاونت خدمات شهری شهرداری، دفاتر تسهیل گری و سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه کودکان کار یکدل شوند و با عزم جدی و برنامه ریزی دقیق تری در این مسیر با ما همکاری کنند.

محمد فکر، مدیر واحد اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر بوده و انتظار می‌رود که تمام اقشار جامعه را درگیر مسائل اجتماعی کرده و آن‌ها را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره درگیر کنند، زیرا تا همه مردم در این زمینه دغدغه‌مند نشوند، این مشکل در استان به درستی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز