خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون در یزد:

مبارزه با فساد رویکرد اجرایی وزارت تعاون است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۷۴

وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با هرگونه سنگ‌اندازی و کم‌کاری به شدت برخورد می‌شود، گفت: مبارزه با فساد رویکرد اجرایی وزارت تعاون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق، اظهار داشت: مردم عامل و علت انقلاب اسلامی هستند و در راستای توسعه کشور و حمایت از مردم بر مبارزه با فساد تاکید داریم.

وی محور وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم را مردم دانست و بیان کرد:‌ بیش از ۶۵ میلیون نفر از مردم ایران مستقیم با این وزارتخانه مرتبط هستند.

وزیر تعاون رفع فقر و توانمندسازی اقشار مختلف را از جمله رویکردهای جدی این دوره وزارت تعاون عنوان کرد و گفت:‌ برای این که بتوانیم به اهداف خود برسیم، نیروهای جوان،‌خلاق، انقلابی و مومن را انتخاب کردیم.

عبدالملکی با بیان این‌که تاکنون حدود ۶۰۰ انتصاب در سطح مدیران عالی وزارت تعاون انجام شده و مدیران جوانان و انقلاب در این وزارتخانه منوب شدند، خاطرنشان کرد: ثمره انتصاب مدیران جوان و انقلابی در وزارت تعاون ثبت رکوردهای مختلف در حوزه‌های تولید و سودآوری است.

وی سالم‌سازی نظام مدیریتی  و مبارزه با فساد از جمله مهمترین رویکردهای اجرایی در مدیریت دوره جدید وزارت تعاون است، افزود: در برخی مواقع با یک اقدام کوچک در حوزه شفافیت میلیاردها ریال از حق و حقوق مردم حفظ و حراست می‌شود.

عبدالملکی با بیان اینکه یکی از بخش های توسعه ای قدرتمند ایران اسلامی حوزه معدن است که باید بیش از پیش حمایت و تقویت شود، گفت: چرا تاکنون علی‌رغم وجود منابع مالی مختلف آن طور که باید از ظرفیت معدنی سنگ آهن مرکزی ایران در شهرستان بافق استان یزد حمایت نشده است.

وی تکمیل زنجیره تولید محصولات معدنی و صنعتی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: مسئولان و دست‌اندرکاران نباید سرمایه گذاران و تولید کنندگان در حوزه معدنی و صنعتی را درگیر بروکراسی اداری کنند.

یزد با وجود معادن غنی دچار عقب ماندگی است

مهران فاطمی؛ استاندار یزد هم در این آیین اظهار داشت: در استان یزد راهبرد ما در معادن از سنگ تا قطعه است، اما این اتفاق تا کنون رخ نداده است و برخلاف سایر استان‌های معدنی در این زمنیه عقب‌ماندگی داریم.

وی: بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان یزد مستقیم و غیرمستقیم وابسته به تامین اجتماعی و بیمه هستند، اما هلدینگ‌های مانند شستا تاکنون در استان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

فاطمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال قطار ترنست یزد تهران حدود هفت ماه است که از مسیر برداشته شده و این در حالی است که قشر متوسط جامعه از آن استفاده می‌کنند، در حالی که این مساله با ۲۰۰ میلیارد حل می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: لذا لازم است در شهرستان بافق و سطح استان یزد این هلدینگ‌ها متناسب با ظرفیت‌هایی که وجود دارند بحث سرمایه‌گذاری را انجام دهند.

استاندار یزد تأکید کرد: شرکت سنگ آهن صرفاً یک بنگاه اقتصادی نیست، یک بنگاه فرهنگی، اجتماعی هم است که زندگی، حیات و تمدن این منطقه مبتنی بر آن شکل گرفته است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز