خبرگزاری کار ایران

ضرب العجل استاندار یزد برای تعیین تکلیف ظرفیت های راکد سرمایه گذاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۰۶

استاندار یزد با اشاره به اینکه برخی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان راکد است بر شناسایی این ظرفیت ها و تعیین تکلیف آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهران فاطمی دوشنبه شب در نشست سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری باید آزادسازی شوند و نمی‌پذیریم کسی بخواهد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار بگیرد و عملا سرمایه‌گذاری نکند.

وی گفت: باید کارگروهی در این زمینه شکل گیرد و موارد را شناسایی کند و فرصت‌های بلااستفاده را از آنها بازپس گیرد و در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار دهد.

استاندار یزد دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی را تکلیف قانونی متولیان امور دانست و گفت: رشد اقتصادی خود به خود اتفاق نمی‌افتد و مستلزم سرمایه‌گذاری است.

فاطمی با تاکید بر اینکه نباید به دلیل برخی مشکلات سرمایه‌گذاری متوقف شود ادامه داد: باید زمینه رشد و رونق سرمایه گذاری در استان را فراهم کنیم تا شاهد فرار سرمایه از استان نباشیم و با انتخاب مسیرهای خلاقانه و نوآورانه مسیر را باز کنیم.

رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد افزود: در حوزه صنایع دستی و صنایع آی.تی، هنر، هایتک و غیره نیز ظرفیت های متعدد وجود دارد که متکی بر برخی زیرساخت های عظیم سرمایه گذاری نیست.

استاندار یزد اظهار داشت: استراتژی صنعتی ما باید مشخص باشد و با عدالت محوری در سرمایه گذاری زیر ساخت های لازم را برای سرمایه گذاری در طرح یزد نوین و مناطق محروم فراهم آوریم.

وی تامین مالی طرحی های سرمایه گذاری را ضروری دانست و با بیان اینکه شیوه نامناسب تامین مالی تکیه بر منابع بانکی است، بر شناسایی شیوه های جدید تامین مالی تاکید و گفـت: روش های مختلف تامین مالی وجود دارد یکی از روش های تامین مالی اینکه باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا در  طرح های سرمایه گذاری مشارکت کنند.

استاندار یزد همچنین از پرداخت یک هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در حوزه طرح های دانش بنیان خبر داد و افزود: آموزش مدیران و متولیان امور سرمایه گذاری یکی از ارکان سرمایه گذاری است و با بهره گیری از نیروهای توانمند خلاق، شجاع و جسور می توان توسعه استان رقم زد.

وی با بیان اینکه باید جذابیت معناداری در حوزه سرمایه گذاری ایجاد شود گفت: به طور مثال در حوزه انرژی خورشیدی در مدت دو ساعت زمین واگذار می شود و این کار می تواند به سرمایه گذاری در این بخش جذابیت بخشد.

فاطمی توجه به وضعیت تعیین تکلیف مجوز های بی نام و تامین مالی طرح های نیمه تمام، توجه به صنایع خرد و متوسط را مورد تاکید قرار داد و افزود: صنایع خرد و متوسط بیشترین میزان اشتغال ما در صنایع خرد و متوسط است در حالیکه کمترین هزینه بری را دارد و ما باید در این زمینه به دنبال بحث بازرگانی آن باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز